پروژه راه آهن اصفهان-اهواز به کجا رسید؟

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای امضای تفاهم نامه بین شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و گروه مپنا در خصوص طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی از طریق فاینانس ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز و آخرین شرایط فرایند تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای آن، تصمیماتی درباره سرمایه گذاری و اجرا گرفته شد.

پروژه راه آهن اصفهان-اهواز به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران، خیراله خادمی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین اقتصادی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته اظهارکرد: روز گذشته دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین شرایط نحوه تامین اقتصادی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرای این جهت ریلی مهم اتخاذ شد.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع اقتصادی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی اجرا شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارایه کند. اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب کشور دانست و گفت: این خط آهن به عنوان کوتاه ترین جهت ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.

راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز 510 کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات اجرا شده دارای 86 کیلومتر تونل و 15.5 کیلومتر پل است. در طول این جهت 10 ایستگاه درجه دو و 8 ایستگاه درجه 3 وجود دارد. این خط آهن بیش از 5 هزار نفر در دوره 5 ساله ساخت و بیش از1200 نفر در زمان بهره برداری 30 ساله ایجاد می کند و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از 900 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4634

به "پروژه راه آهن اصفهان-اهواز به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه راه آهن اصفهان-اهواز به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید