چرا طرح آمریکا برای آتش بس در یمن ظالمانه و خطرناک است؟

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت، اگر آمریکا برای حل مشکل یمن جدی است ، نخست تجاوز علیه کشور را متوقف کند.

چرا طرح آمریکا برای آتش بس در یمن ظالمانه و خطرناک است؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، معاون وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت، اگر آمریکا برای حل مشکل یمن جدی است در گام اول تجاوز علیه کشور را متوقف کند و اجازه دهد برای کاهش مسائل انسانی در کشور، کشتی های حامل سوخت وارد یمن شوند.

ناصرالدین عامر در تبادل نظر با شبکه الجزیره درباره طرح پیشنهادی نماینده ویژه آمریکا در امور یمن برای حل بحران این کشور گفت، به قول رئیس هیئت مذاکره نماینده انصار الله، پیشنهاد نماینده ویژه آمریکا چیز جدیدی ندارد بلکه عباراتی غلط انداز را در خود جا داده است حال آنکه کشور یمن به راهکار احتیاج دارد نه اقدامات غلط انداز.

وی اضافه نمود، راهکار هم ساده است و احتیاجی نیست نماینده ویژه آمریکا چنین پیشنهاد هایی را مطرح کند. تنها چیزی که احتیاج است صدور فرمان برای توقف تجاوز به یمن است، چون دستور این تجاوز از واشنگتن صادر شد. پس توقف جنگ برای آمریکا بسیار ساده تر از آنچه است که الان در پی آنند، اما مشکل این است که آنان جدیتی ندارند و دلیلش هم این است که توجهی به حوزه بشرمحبت آمیز در یمن ندارند. در بخش اقدامات انسانمحبت آمیز در یمن از زمانی که جو بایدن روی کار آمده حتی یک کشتی حامل سوخت وارد یمن نشده است. پس بهتر است آنان در گام اول به این مسائل توجه داشته باشند و پس از آن از راهکار سخن بگویند، آیا ورود کشتی حامل سوخت به یمن، دشوارتر از جنگ و یا دشوارتر از کوشش برای یافتن راهکار سیاسی فراگیر است؟

معاون وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن ادامه داد، نکته دیگر درباره پیشنهاد نماینده آمریکا اینکه مفاد پیشنهاد او تشریح رویکرد های عربستان است، یا به عبارتی ساده تر می توان گفت طرح او همان بیان دیدگاه آمریکاست و آمریکا هم در پی راهکار نیست.

پیشنهادهای آمریکا، طرح مجدد شرایط سعودی است

عضو هیئت مذاکره نماینده انصارالله یمن گفت اگر این پیشنهاد ها مورد قبول بود احتیاجی به بیان آن از سوی نماینده آمریکا نبود و ما از عربستان می پذیرفتیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عبدالملک العجری، عضو هیئت مذاکره نماینده انصارالله یمن گفت، پیشنهاد های نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، همان شرایطی است که عربستان برای توقف درگیری ها مطرح نموده بود.

وی اضافه نمود، اگر این پیشنهاد ها مورد قبول بود احتیاجی به بیان آن از سوی نماینده آمریکا نبود و ما از عربستان می پذیرفتیم.

پیشنهاد آمریکا توطئه ای خطرناک برای تغییر شکل محاصره یمن

رئیس هیئت ملی یمن تاکید نمود: پیشنهاد فرستاده آمریکا به یمن توطئه ای برای قرار دادن یمن در مرحله ای خطرناک تر از چیزی است که اکنون در آن قرار گرفته است.

محمد عبدالسلام اضافه نمود: پیشنهاد آمریکا به معنای انتها محاصره یا برقراری آتش بس نیست بلکه اقداماتی صوری برای ازسرگیری محاصره به شکل دیپلماتیک است.

وی اضافه نمود: آمریکا با طرح شروط عربستان سعودی به عنوان پیشنهاد هایی برای متوقف کردن جنگ بار دیگر ثابت کردند پشت پرده تجاوزات به یمن و محاصره این کشور قرار دارند.

عبدالسلام بار دیگر تاکید نمود: نتایجی را که متجاوزان با جنگ و محاصره به دست نیاوردند با تبادل نظر هم به دست نخواهند آورد.

محمد عبدالسلام در گفت وگو با شبکه المسیره اضافه نمود: در طرح آمریکا سخنی از انتها محاصره و آتش بس گفته نشده بلکه به گونه ای طراحی شده که به شکلی حیله گرانه باعث استمرار محاصره یمن خواهد شد.

وی ادامه داد از مهمترین مفاد این طرح، مشخص کریدور پروازهای فرودگاه صنعا و صدور مجوز آن توسط ائتلاف متجاوز و عدم صدور گذرنامه از صنعا است.

عبدالسلام یادآور شد، در صورتیکه آمریکا برای توقف تجاوز و محاصره یمن جدی بود، آتش بس و انتها محاصره را به صورت جدی اعلام می کرد که در این صورت ما از طرحش استقبال می کردیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن آنچه را که با جنگ و ویرانی به دست نیاورده، با گفت وگو نیز نمی تواند حاصل کند، تجاوز و محاصره در شش سال گذشته حتی یک روز متوقف نشده پس منظور آمریکا از مطرح کردن موضوع آتش بس و انتها محاصره چیست؟

عبدالسلام ادامه داد: آمریکاییها با ارائه همان شروط سعودی به عنوان پیشنهاد آتش بس، مجددا ثابت کردند که صریحا پشتیبان تجاوز و محاصره هستند.

وی یادآور شد: هیچ کوشش واقعی برای انتها جنگ و برطرف محاصره مشاهده نمی گردد لذا هر آنچه می گویند کوششی برای تحقق اهدافشان به وسیله گفت و گو است که تا به امروز با جنگ و محاصره نتوانستند آن را محقق نمایند.

عبدالسلام با انتقاد از سخنان فرستاده آمریکا درباره رسیدن کمکهای انسان محبت آمیز به یمن اضافه نمود: تجار یمنی با پول خود نفت می خرند و با دریافت مجوز سازمان ملل متحد آن را با نفتکش به طرف کشور راهنمایی می نمایند اما ائتلاف متجاوز مانع رسیدن آن می گردد.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن کمکهای انسان محبت آمیز به مردم، تمام شروط را پذیرفتیم اما وقتی دیدند بهانه ای برای ادامه محاصره ندارند، شایعه کردند که این کمکها به افراد مستحق نمی رسد.

عبدالسلام گفت: ما درخواست کردیم درآمدها و پرداخت حقوق کارمندان، یکسان سازی گردد اما آنان مخالفت کردند به این دلیل که می خواهند درآمدها به حسابهای خاصشان حواله گردد و در اختیار خودشان باشد.

واکنش دولت مستعفی یمن به پیشنهاد آمریکا

دولت مستعفی و مزدور عبدربه منصور هادی از پیشنهاد آمریکا درباره یمن استقبال کرد، پیشنهادی که جنبش انصارالله آن را بیانگر دیدگاه متجاوزان سعودی و سازمان ملل قلمداد نموده است.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه دولت مستعفی و مزدور عبدربه منصور هادی از پیشنهاد آمریکا استقبال نموده است.

این وزارت گفته است دولت (مستعفی و مزدور) یمن به پیشنهاد آمریکا پاسخ مثبت داده است.

وزارت خارجه دولت مزدور یمن مدعی شده است که حوثی ها با گگرددن جبهه های جدید در استانهای مارب، تعز و الحدیده به پیشنهاد آمریکا پاسخ داده اند.

اعتماد به آمریکا از اقدام ناشی می گردد نه حرف

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت که اعتماد به دولت جدید آمریکا بوسیله اقداماتی که اتخاذ می نماید حاصل می گردد نه کلماتی که می گوید.

محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن امروز (آدینه) گفت که این جنبش تمایل دارد که به میز مذاکره بیاید اما نخست خواهان آن است که شاهد اقدام بیشتری از سوی دولت آمریکا باشد.

این مقام جنبش انصارالله که با شبکه خبری سی ان ان مصاحبه می کرد، گفت: اول از همه، رئیس جمهور جو بایدن، شریکی در دولت باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا بوده و در آن موقع، آنها اعلام کردند که به ائتلاف علیه کشور ما می پیوندند.

وی افزود: آنها همچنین به ائتلاف برای ادامه کشتار در کشورمان چراغ سبز نشان داده و با آن موافقت کردند.

محمد علی الحوثی گفت: اعتماد بوسیله اقدامات و نه کلمات ایجاد می گردد. اعتماد باید با تصمیم گیری حاصل گردد. تا کنون ما شاهد هیچگونه تصمیمات قاطعی نبوده ایم.

طرح پیشنهادی آمریکا ظالمانه است

یک منبع دیپلماتیک در یمن تاکید نمود شروط طرح پیشنهادی آمریکا برای حل اوضاع یمن، ظالمانه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع دیپلماتیک در یمن تاکید نمود شروط طرح پیشنهادی آمریکا برای حل اوضاع یمن، ظالمانه است.

منبع مطلع دیپلماتیک یمنی گفت: طرح آمریکا برای حل اوضاع یمن شامل ازسرگیری رایزنی های سیاسی بین دولت منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) و دولت صنعا با نظارت مستقیم نمایندگان آمریکا و سازمان ملل در امور یمن است.

به گفته منبع دیپلماتیک، مهم ترین موضوعی که پیشنهاد آمریکا برای حل اوضاع یمن بر آن تاکید نمود، آتش بس، بازگشایی بندر الحدیده و ازسرگیری رایزنی های سیاسی یمن می گردد.

این منبع اضافه نمود: طرح آمریکا بر بازگشایی مشروط فرودگاه صنعا تاکید می نماید؛ به طوری که در واقع محدودیت ها علیه این فرودگاه اعمال می گردد.

منبع یمنی شروط طرح آمریکا برای حل اوضاع یمن را در حق صنعا ظالمانه خواند.

از سوی دیگر، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت صنعا گفت: متأسفانه سازمان ملل و جامعه بین المللی در سیاست خود از برقراری صلح در یمن حمایت نمی نمایند و این سیاست بی نتیجه است.

العزی با انتشار پیامی در توئیتر، نوشت: سازمان ملل و جامعه بین المللی تجارب ناکام را تکرار می نمایند و هر روز در حل نگرانی های یمن و ایجاد اعتماد الزامی برای شروع فرایند صلح شکست می خورند و همچنان برای اعمال فشار و مذاکره، از اقدامات قانونی و غیر قانونی استفاده می نمایند.

وی همچنین نوشت: آن ها با اقدام طرف مقابل در توقیف کشتی ها و بستن فرودگاه ها به عنوان اقدامات مشروع برخورد می نمایند و به آن حق می دهند تا از این اقدامات برای اعمال فشار و مذاکره استفاده کند و اقداماتی را که نقض همه قوانین بین المللی و انسانی محسوب می گردد، نادیده می گیرند.

معاون وزیر خارجه دولت صنعا همچنین اضافه نمود: توقیف کشتی ها و تعطیلی فرودگاه، جنایت علیه همه ملت یمن است و در زمینه اختلافات سیاسی یا جنگ نظامی به عنوان مسائلی نیست که بتوان در مورد آن ها مذاکره کرد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6903

به "چرا طرح آمریکا برای آتش بس در یمن ظالمانه و خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا طرح آمریکا برای آتش بس در یمن ظالمانه و خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید