بلینکن: از سیاست فشار حداکثری علیه ایران چیزی عایدمان نشد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه بدون اشاره به خروج واشنگتن از توافق بین المللی برجام همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2018 میلادی، ادعا کرد که کشورش تا کنون نشانه ای مبنی بر تصمیم ایران برای بازگشت به تعهدات هسته ای خود ندیده است!

بلینکن: از سیاست فشار حداکثری علیه ایران چیزی عایدمان نشد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز در این باره گفت: ایران، فکر می کنم می داند چه کاری ضروری است برای بازگشت به تعهدات هسته ای انجام دهد. چیزی که هنوز ندیده ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که ضروری است، انجام دهد. آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن در این خصوص ادامه داد: ایران با داشتن سلاح هسته ای یا توانایی ساخت سلاح هسته ای در مدت کوتاهی می تواند در این زمینه ها با مصونیت بیشتری فعالیت کند که همین مسئله خود لزوم بازگردان مسئله هسته ای به چارچوبی که توافق هسته ای معین نموده بود را مورد تأکید قرار می دهد. خیلی از این فعالیت ها درحال حاضر و در طول 4 سال گذشته ذیل فشار حداکثری که دولت قبلی اِعمال نموده بود، پیش می فرایند. بدون شک نتیجه ای که به دنبال آن بودیم (فشار حداکثری) - که توقف تمامی این فعالیت ها است - را به ارمغان نیاورد.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر تأکید نموده است که لغو تمامی تحریم های یکجانبه آمریکا که با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2018 توسط ترامپ وضع شد و راستی آزمایی صحت آنها، شرط بازگشت تهران به تعهدات برجامی خود است.

به گزارش خبرنگاران، توافق موقت و سه ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 31 اردیبهشت به سرانجام رسید.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت های مهم هسته ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، مقام های ایران بر اساس ضرب الاجل معین شده، دسترسی بازرسان را به سایت های مهم هسته ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی چند هفته گذشته در وین گردهم آمده اند تا در مورد فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی نمایند.

این نشست ها در هفته های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای اصلی این گفتگوها لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در سال 2018 میلادی توسط ترامپ وضع شد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7564

به "بلینکن: از سیاست فشار حداکثری علیه ایران چیزی عایدمان نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: از سیاست فشار حداکثری علیه ایران چیزی عایدمان نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید