FDA مجوز اولین کیت خانگی و مستقل آزمایش کرونا را صادر کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، Everlywell یکی از نخستین استارتاپ هایی بود که کار روی کیت خانگی تشخیص کرونا را آغاز کرد و حالا توانسته به عنوان اولین توسعه دهنده کیت های خانگی مستقل مجوز استفاده اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند.

FDA مجوز اولین کیت خانگی و مستقل آزمایش کرونا را صادر کرد

پیش از این کیت های تشخیص دیگری هم برای آزمایش کرونا توسعه یافته اند اما اغلب آنها تنها توسط سازنده قابل آنالیز هستند. برای مثال می توان به پروژه تحت حمایت بیل گیتس اشاره نمود که البته از سوی FDA هم تایید نشده است. مزیت مدل طراحی شده توسط Everlywell در این است که می توان نمونه جمع آوری شده توسط آن را برای هر آزمایشگاهی ارسال نموده و نتیجه را دریافت کرد.

این تست شامل ابزاری برای استخراج نمونه مخاط بینی و نحوه مهر و موم آن است. مشتریان می توانند به وسیله سایت آنرا سفارش داده و در خانه دریافت نمایند. پس از انجام نمونه گیری کافی است آنرا برای آزمایشگاهی ارسال نمایند تا به وسیله آنالیز وجود توالی ژنتیکی ویروس ابتلا یا عدم ابتلا به کووید-19 تعیین گردد.

هدف FDA از صدور مجوز اضطراری برای این کیت کاستن از بار سنگینی است که آزمایش کرونا بر دوش لابراتوارهای دولتی و خصوصی تحمیل نموده است. Jeffrey Shuren، از مدیران FDA در باره مزایای این کیت می گوید:

صدور مجوز برای این کیت نمونه گیری کووید-19 که در آزمایشگاه های مختلف قابل آنالیز است، نه تنها دسترسی بیماران به تست را افزایش می دهد بلکه از دیگران در برابر ابتلای احتمالی حافظت می نماید. صدور مجوز همچنین نمونه دیگری از همکاری بین شرکای خصوصی و دولتی است که در آن با استفاده از داده های یک مطالعه محصولی کاربردی توسعه داده شده و به پیشبرد برنامه های مبارزه با پاندمی کرونا یاری می نماید.

افراد بسیاری بدون داشتن علائم کرونا به این بیماری مبتلا شده و بدون اطلاع آنرا به دیگران منتقل نموده اند. از اینرو در دسترس بودن چنین کیت هایی می تواند فرد را از بیماری خود مطلع نموده و با رعایت فاصله گذاری به قطع زنجیره شیوع یاری کند.

منبع : دیجیاتو

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: آی تابناک
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2221

به "FDA مجوز اولین کیت خانگی و مستقل آزمایش کرونا را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "FDA مجوز اولین کیت خانگی و مستقل آزمایش کرونا را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید