200 هزار روستایی و عشایر کرمان بیمه نیستند

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمان گفت: 200 هزار نفر در استان مشمول بیمه اجتماعی هستند که هنوز نتوانستیم آنان را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم.

200 هزار روستایی و عشایر کرمان بیمه نیستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد میرجعفری اضافه نمود: پوشش بیمه ای موجب استفاده از حق اجتماعی افراد و استفاده از مزایای آن می شود و افرادی که عضو صندوق بیمه نباشند و مناطق با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر می توانند از مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: بخش جنوب و شرق استان کرمان مشکل بیمه دارند و در قالب یک بخشنامه کارگزاری های برای اجرای امور ایجاد کردیم که این کارگزاری ها در بیمه افراد پیروز عمل کردند و برخی از آنان را تطبیق دادیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمان گفت: 66 هزار روستا در کشور و 11 هزار و 200 روستا در استان وجود دارد که از این میزان 5 هزار و 100 روستا جمعیت بالای 20 خانوار دارند که خدمات خود را به دفاتر کارگزاری برای دسترسی آسان مردم برون سپاری کردیم. 125 کارگزاری در استان داریم که شبکه مویرگی برای عرضه خدمات را در مناطق مختلف استان تشکیل دادند.

وی شرح داد: 77 هزار بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان وجود دارد که 7 هزار نفر از آن ها مستمری دریافت می کنند و دستمزدها به بیمه شدگان از 450 هزار تومان تا یک میلیون و 450 هزار تومان پرداخت می شود.

میرجعفری ادامه داد: ساکنان بخش های جنوبی و شرقی استان مسائل بیمه ای بسیاری دارند و در قالب یک بخشنامه کارگزاری هاییبرای اجرای امور ایجاد کردیم که این کارگزاری ها در بیمه افراد پیروز عمل کردند و همچنین برخی از آنان را تطبیق دادیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: 15 درصد حداقل دستمزد در سال به صورت یکجا به بیمه شدگان پرداخت می شود و برای تشویق خدمات 10 درصد از این میزان را دولت پرداخت می کند. به نوعی در مجموع 70 درصد خدمات بیمه روستایی و عشایری را دولت سوبسید می دهد.

وی اظهار کرد: یکی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این است که به مستمری بگیران خود وام پرداخت می کند و افراد با سه سال سابقه می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

میرجعفری اضافه نمود: سهمیه پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی تا امروز به 350 نفر از هزار و 50 نفر مشمول این وام پرداخت شده است.

وی گفت: برخی افراد دارای دفترچه بیمه درمانی به اشتباه گمان می کنند می توانند از خدمات بیمه اجتماعی نیز استفاده کنند که نیاز به اطلاع رسانی در این خصوص وجود دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: همچنین دفترچه بیمه روستاییان و عشایر را به صورت رایگان صادر می کنیم اما دفترچه درمانی به منزله بیمه اجتماعی نیست و بسیاری از روستاییان و عشایر در این خصوص دچار اشتباه می شوند.

وی اضافه نمود: 15 سال از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان می گذرد. برون سپاری خدمات و چابک سازی کار مراجعه کنندگان را تسهیل و بار مالی کمتری بر دولت تحمیل می کند.

میرجعفری شرح داد: با سازمان میراث فرهنگی برای بیمه افراد فعال در حوزه صنایع دستی ازجمله پته و قالی بافان قرارداد بستیم و با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قرارداد داریم و اعضای فعال در این حوزه می توانند به عضویت ما دربیایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اضافه نمود: 10 درصد رانندگان بین شهری کشور عضو بیمه روستاییان و عشایر هستند و با استفاده از این بیمه می توانند از کارت هوشمند خود استفاده کنند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2426

به "200 هزار روستایی و عشایر کرمان بیمه نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار روستایی و عشایر کرمان بیمه نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید