چرا بلیط هواپیما برای بچه ها ارزان تر است؟

به گزارش مجله بای بلاگ، بلیط های هواپیما امروزه یکی از رایج ترین بلیط ها برای مسافرت به شمار می فرایند که انواع و مدل های مختلفی دارد، اما خیلی از مسافران تفاوت انواع بلیط ها را باهم نمی دانند و هنگامی که برای خرید بلیط هواپیما مراجعه می نمایند دچار سردرگمی می شوند. خرید بلیط هواپیما بستگی به زمانی دارد که قصد داریم به مسافرت بروید اگر می خواهید آخر هفته به مسافرت بروید و بلیط خود را تهیه کنید باید این نکته را بدانید که قیمت بلیط در آخر هفته ها گران تر می گردد.

چرا بلیط هواپیما برای بچه ها ارزان تر است؟

توجه به این نکته که بلیط هواپیما برای بچه ها ارزان تر است ضروری می باشد هنگامی که قصد دارید با خانواده به مسافرت بروید و همراه شما بچه ها هم وجود دارند بهتر است از بلیط هایی بهره ببرید که تخفیف های مناسبی را برای بچه ها در نظر گرفته اند. خرید بلیط هواپیماهای ارزان با قیمتی مناسب به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است، اینکه شما بتوانید بلیط ارزان برای مسافرت خود پیدا کنید بستگی به چندین مورد دارد.

بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می گردد که خریدن آن ها در دفاتر هواپیمایی یا خود شرکت ها هیچ تفاوتی ندارد و هزینه یکسانی از شما دریافت می گردد. بلیط هواپیمای سیستمی قابل استرداد می باشد یعنی اگر به هر دلیل شما قصد داشته باشید سفر خود را کنسل کنید به راحتی می توانید بلیط خود را لغو کنید و در مقابل پرداخت جریمه ناچیزی هزینه خود را پس بگیرید. یکی دیگر از مزیت های بلیط های سیستمی تفاوت قیمت بلیط افراد عظیم سال با بچه ها است یعنی افرادی که سن آن ها کمتر از 12 سال می باشد قیمت کمتری را برای بلیط سفر مورد نظر پرداخت می نمایند؛ که یکی از موضوعاتی است بحث در خصوص آن ضروری می باشد.

بلیط های چارتری به بلیط هایی گفته می گردد که توسط دفاتر هواپیمایی از شرکت های هواپیمایی به صورت عمده خریداری می شوند و به قیمت پایین تری به مسافران فروخته می گردد. یکی از تفاوت های شاخص بلیط های سیستمی با بلیط های چارتری در قیمت آن ها می باشد. در مواقعی که میزان تقاضا برای مسافرت بالا باشد قیمت بلیط های چارتری بالا می رود چه بسا گاهی اوقات از بلیط های سیستمی گران تر می شوند. علاوه بر این هرچه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم قیمت این بلیط ها رو به پایین می آید دلیل آن هم این است که دفتر چارتر نماینده برای اینکه متحمل ضرر نگردد و بتواند تمامی ظرفیت های خود را به فروش برساند مجبور می گردد بلیط ها را با قیمت پایین تری به دست مصرف نمایندگان برساند. هنگامی که بلیط های چارتر را تهیه می کنید باید بدانید که این نوع از بلیط ها برای بچه ها هیچ گونه تخفیفی را در نظر نخواهند گرفت و در این صورت زمانی که خانوادگی به سفر می روید خرید بلیط های سیستمی می تواند به صرفه تر باشد. متلا هنگامی که قصد سفر به تهران را دارید هنگام تهیه بلیط هواپیما تهران اگر کودکی به همراه دارید باید به این نکات توجه داشته باشید.

بیشتر شرکت های هواپیمایی روحیه حساس بچه ها را در نظر می گیرند و تمام سعی خود را به کار می برند تا سفری خاطره انگیز برای آن ها رقم بزنند. قیمت بلیط برای بچه ها در ایرلاین های مختلف متفاوت می باشد و معمولا نصف قیمت بلیط عظیم سالان است، همچنین می توان گفت برخی از ایرلاین ها در هنگام پرواز خدمات سرگرم نماینده ای برای بچه ها در نظر می گیرند.

خرید بلیط برای بچه ها

سن کودک و نوع بلیط می تواند مشخص نماینده قیمت بلیط باشد. در قوانین ایرلاین ها برای بچه ها زیر دو سال هیچ گونه هزینه دریافت نمی شوند زیرا این بچه ها احتیاجی به جایگاه های جداگانه ندارند. در پرواز های چارتری نرخ بلیط هواپیما برای بچه ها زیر دو سال 15 درصد تخفیف دارد همان طور که گفته شد بچه ها زیر دو سال در هواپیما جایگاه مخصوص ندارند و باید روی پای والدین قرار بگیرند اما برای بچه های که سن آن ها بین 2 تا 12 سال است قیمت بلیط مانند بلیط عظیمسالان محاسبه می گردد. دلیل آن هم می تواند این باشد که دفاتر هواپیمایی چارتر نماینده قیمت های کمتری را برای بلیط ها در نظر می گیرند به همین دلیل اگر برای بچه ها تخفیف اعمال نمایند با ضرر زیادی رو به رو خواهند شد.

در بلیط های سیستمی مانند بلیط های چارتری برای نوزادان تا 2 سال نرخ بلیط با تخفیف حساب می گردد اما برای بچه های که سن آن ها بین 2 تا 12 سال است و حتما باید به طور جداگانه جایگاه داشته باشند نرخ بلیط نصف بلیط عظیمسالان می گردد و در پرواز های خارجی حدود 80 درصد نرخ بلیط عظیم سالان است.

بچه ها بدون والدین اجازه سفر با هواپیما را ندارند، اما برخی از ایرلاین های هواپیمایی شرایطی را به وجود آورده اند که بچه ها 2 تا 12 سال بدون والدین اجازه سفر را داشته باشند، برای این کار فرم هایی را در اختیار والدین قرار می دهند که مربوط به سفر فرزندانشان می باشد و به صورت دقیق باید آن را پر نمایند.

امکاناتی برای بچه ها

برخی از شرکت های هواپیمایی در پروازهایی که ممکن است ساعت ها طول بکشد و سفر طولانی مدت در انتظار مسافران باشد امکانات و سرگرمی های ویژه ای را برای بچه ها داخل هواپیما تهیه می نمایند که بچه ها با آن ها هم سرگرم می شوند و هم اینکه جنبه آموزشی دارند. منوی غذایی خاصی را که طبق سلیقه بچه ها در نظر می گیرند یکی دیگر از خدماتی است که در هنگام سفر شامل حال بچه ها می گردد. مسافران هنگام تهیه بلیط با رزرو کردن جایگاه های بیزینس کلاس می توانند امکانات بی نظیری را در اختیار داشته باشند.

رعایت نکاتی که هنگام پرواز با بچه ها باید در نظر گرفته گردد

هنگامی که قصد دارید به مسافرت بروید معمولا بچه ها در طی سفر بیشتر از روزهای عادی بهانه گیر تر می شوند، بنابراین قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید بهتر است لیستی از وسایلی را که کودک شما به آن ها علاقه دارد و می توانید فرزندتان را با آن ها سر گرم کنید تهیه کنید تا اگر در سفر مشغول به بهانه گیری شد و آن ها را از شما خواست بتوانید آن وسایل را در اختیار کودک قرار دهید. به این نکته دقت داشته باشید که هنگام سفر وسایل مورد احتیاج را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید و در صورتی که فرزندان شما از داروی خاصی استفاده می نمایند باید آن را به همراه داشته باشید که در صورت احتیاج بتوانید از داروها استفاده نمایید. گاهی اوقات هم ممکن است سفر شما زیاد طول نکشد و دیگر نگرانی زیادی برای اذیت شدن فرزندان خود نخواهید داشت به طور مثلا هنگام تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد با خیالی آسوده برای فرزندان خود بلیط رزرو خواهید کرد.

زمانی که برای مسافرت خود به دنبال تهیه بلیط هستید اگر می توانید پروازهای شبانه ای را انتخاب کنید که در بین راه توقف نداشته باشند این موضوع به این علت است که بچه ها در هنگام شب راحت تر می خوابند و در طول سفر خسته نمی شوند، در صورتی که پرواز خود را برای روز رزرو نموده اید و پرواز شما طولانی مدت می گردد می توانید جایگاه ماشین کودک خود را به داخل کابین هواپیما ببرید تا زمانی که مشغول به خوابیدن می گردد احساس راحت تری داشته باشد، همچنین اگر برای سفر کودک به همراه دارید تا جایی که می توانید از جایگاه های جلوی هواپیما بهره ببرید زیرا فضای بیشتری دارند البته در هنگام پرواز مسئولین هواپیما در این زمینه به شما یاری خواهند کرد.

هنگامی که هواپیما آغاز به حرکت می نماید و پرواز خود را آغاز می کنید هر چند وقت یکبار به فرزندان خود آب یا شیر بدهید این کار از خشک شدن گلوی کودک و کمی آبی بدن فرزندانتان جلوگیری می نماید زیرا هوای داخل هواپیما خشک است و از گوش درد به دلیل ارتفاع زیاد جلوگیری خواهد نمود، همچنین می توانید از قطره چشم برای سوزش و خشکی چشم بهره ببرید.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2022

به "چرا بلیط هواپیما برای بچه ها ارزان تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بلیط هواپیما برای بچه ها ارزان تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید