نیکاراگوئه قانونی را برای کنار گذاشتن مخالفان از انتخابات 2021 تصویب کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، مجمع ملی نیکاراگوئه قانونی را تصویب کرد تا افرادی که به اعتقاد دولت کوشش ها برای سرنگونی رئیس جمهور این کشور را تامین اقتصادی یا اعمال تحریم ها علیه مقامات دولتی را ترغیب می نمایند، نتوانند در انتخابات پارلمانی 2021 نامزد شوند.

نیکاراگوئه قانونی را برای کنار گذاشتن مخالفان از انتخابات 2021 تصویب کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این قانون موسوم به قانون دفاع از حقوق مردم در استقلال، حاکمیت و حق معین سرنوشت برای صلح با 70 رای موافق از سوی قانون گذاران حزب حاکم ساندینیستا در مجمع ملی 92 عضوی تصویب شد.

منتقدان دولت دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه این قانون را کوششی برای جلوگیری از فعالیت مخالفان اورتگا می بینند که در نوامبر 2021 به دنبال بدست آوردن سومین دوره متوالی ریاست جمهوری است. این قانون به طور ویژه معین نمی نماید که چگونه صلاحیت نامزدها معین می گردد.

گوستاوو پوراس، رئیس مجمع ملی نیکاراگوئه در جریان جلسه رسیدگی به این لایحه با اشاره به آمریکا گفت: آنهایی که خواهان تحریم های بین المللی علیه نیکاراگوئه یا مقامات دولتی اش هستند باید در امپراتوری آمریکا نامزد شوند.

پوراس یکی از 27 مقام نیکاراگوئه است که در سه سال گذشته توسط آمریکا تحریم شده است.

دولت اورتگا اپوزیسیون را به کوشش برای انجام یک کودتا و اعمال فشار برای تحریم مقامات دولتی نیکاراگوئه پس از شروع اعتراضات علیه وی در آوریل 2018 میلادی متهم می نماید.

براساس گزارش گروه های حقوق بشری، همزمان با اینکه دولت و گروه های مسلح وفادار به اورتقا کوشش نموده اند تا این اعتراضات و ناآرامی ها را سرکوب نمایند، بیش از 320 تن در این درگیری ها کشته شدند.

الیسئو نونز، یکی از قانون گذاران سابق اپوزیسیون گفت: اورتگا می خواهد رقابت در انتخابات 2021 را تعطیل کند و تنها در صورت فشار کافی از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا منصرف می گردد.

سازمان کشورهای آمریکایی ضمن آنکه از قانون گذاران نیکاراگوئه خواست تا این قانون را ملغی نمایند، گفت: این ابتکار عمل مردم نیکاراگوئه را از حق انتخاب آزادانه نمایندگانشان محروم می سازد و انتخابات 2021 را به یک تحمیل تبدیل می نماید.

اورتگا با فشارهایی از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی روبه روست تا سیستم انتخاباتی را تا مه 2021 شفاف تر و آزادانه تر سازد تا نقدها درباره اینکه مقامات انتخاباتی تحت کنترل وی هستند را رفع کند.، ایسنا

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5455

به "نیکاراگوئه قانونی را برای کنار گذاشتن مخالفان از انتخابات 2021 تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکاراگوئه قانونی را برای کنار گذاشتن مخالفان از انتخابات 2021 تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید