نیوزیلند نظامیانش را از افغانستان خارج می نماید خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، نخست وزیر نیوزیلند روز چهارشنبه گفت که نیرو های این کشور پس از 20 سال حضور در افغانستان در ماه مه (اردیبهشت) خاک این کشور را ترک می نمایند تا به طولانی ترین حضور نظامی خود در خارج از کشور خاتمه دهند.

نیوزیلند نظامیانش را از افغانستان خارج می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وی در این خصوص گفت: از آنجایی که فرایند صلحِ داخلی افغانستان نشان دهنده بهترین چشم انداز برای راهکار سیاسی ماندگار در این کشور است؛ دیگر نیازی به حضور نیروی دفاعی نیوزیلند در این کشور نیست.

در دوران حضور نیرو های نیوزیلندی در افغانستان 10 نظامی این کشور کشته شدند. خانم آردرن گفته که خروج نیرو های این کشور در هماهنگی با سایر شرکای بین المللی انجام می گردد.

نیوزیلند از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 بالغ بر 3 هزار و 500 نیروی نظامی و دفاعی خود را در این کشور مستقر نموده است. با این وجود شمار نیرو های مستقر در افغانستان در سال های اخیر پیوسته کاهش یافته است. در حال حاضر شش مستشار نظامی از جمله سه نفر در آموزشگاه افسران نظامی ملی افغانستان و سه نفر دیگر در مرکز فرماندهی عملیات پشتیبانی ناتو حضور دارند.

نیرو های نیوزیلند بیشتر در ولایت بامیان در مرکز افغانستان مستقر بودند، ولایتی که از امنیت نسبی برخوردار است.

بعد از سال 2013 و واگذاری مسئولیت امنیتی در افغانستان به نیرو های نظامی این کشور، شمار نیرو های خارجی نیز کاهش یافت و نیرو های نیوزیلند نیز به کمترین تعداد خود رسیدند.

نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز به تازگی خاطر نشان کرد به رغم ترکِ نیرو های نیوزلندی، اوکلند همچنان به پشتیبانی از فرایند صلح افغانستان ادامه خواهد داد.

روزنامه محلی هرالد نیوزلند نیز به نقل از وزیر دفاع این کشور نوشت که سربازان نیوزلندی در بوجود آوردن شرایط جدید در افغانستان یاری خواهند کرد. وی اذعان داشت با برقراری امنیتِ محلی شرایط زندگی بسیاری از افغان ها به ویژه در ایالت بامیان آن کشور بهبود پیدا کرد. او اضافه نمود: یکی دیگر از عوامل پشتیبانی نیوزلند مشارکت در آموزشِ نسل جدیدِ افسرانِ نظامی افغان بوده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز این هفته اظهار داشت متحدان ناتو نیز تا زمانِ مناسب افغانستان را ترک نخواهند کرد.

وزیران دفاع ائتلافِ ناتو این هفته در باره آینده 10 هزار ماموریت پشتیبانی به مصاحبه می پردازند.

سال گذشته آمریکا با امضای توافقنامه ای با گروه طالبان افغانستان قول داد همه نیرو های آمریکایی را تا ماه مه (اردیبهشت) در قبالِ تبادلِ تضمین امنیت از این کشور خارج کند، اما این توافق توسط دولت جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا به دلیل افزایش موج جدید خشونت ها در افغانستان در حال بازبینی است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6489

به "نیوزیلند نظامیانش را از افغانستان خارج می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزیلند نظامیانش را از افغانستان خارج می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید