ناقلان خاموش؛ عامل نیمی از موارد انتقال بیماری کرونا

به گزارش مجله بای بلاگ، نتایج یک بررسی نشان داد: حداقل نیمی از موارد انتقال بیماری کووید 19 در جهان توسط افراد آلوده به کروناویروس که علائمی از بیماری در آنان وجود ندارد، اجرا شده است.

ناقلان خاموش؛ عامل نیمی از موارد انتقال بیماری کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، در این بررسی آمده است: حداقل نیمی از موارد انتقال بیماری کووید 19 در سطح جهان ممکن است توسط ناقلان خاموش بیماری اجرا شده باشد که ناآگاهانه ویروس را به دیگران منتقل کرده اند.

نتایج این بررسی تاکید کننده اهمیت اقدامات ضروری در حوزه سلامت عمومی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها حتی در افرادی که احساس کسالت ندارند، است تا از گسترش ویروس جلوگیری شود.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: برای کنترل همه گیری باید گسترش خاموش همه گیری را که از طریق ناقلان خاموش انجام می شود، مورد توجه قرار داد.

در این بررسی محققان به مطالعه 10 تحقیق پرداختند که برآوردهای آنان بر اساس اطلاعات هزاران مورد ابتلا در سطح جهان از زمان شروع شیوع کروناویروس تا ماه جولای است.

محققان اظهار داشتند: پس از در نظر دریافت چندین فاکتور از جمله مدت زمان لازم برای انتقال ویروس از فرد آلوده، حداقل 50 درصد از موارد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در جهان ممکن است از قرار دریافت افراد در معرض ناقلان خاموش بیماری ناشی شده باشد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5740

به "ناقلان خاموش؛ عامل نیمی از موارد انتقال بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناقلان خاموش؛ عامل نیمی از موارد انتقال بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید