مجوز 26 میلیارد متر مکعب آب بدون نمک زدایی به استان های جنوبی داده شد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - وزیر نیرو با اشاره به مجوز 26 میلیارد متر مکعبی برداشت آب بدون نمک زدایی به استان های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان می گوید تدوین برنامه سازگاری با کم آبی یاری موثری در حفظ منابع آبی است همچنین با استفاده از این روش مصرف آب مطابق هر منطقه تعیین خواهد شد .

مجوز 26 میلیارد متر مکعب آب بدون نمک زدایی به استان های جنوبی داده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان اضافه نمود: تدوین این برنامه یاری موثری در حفظ منابع آبی است و نیز روش مصرف آب مطابق احتیاج هر منطقه را تعیین خواهد نمود.

وی به الگوی کشت و مبنای تخصیص آن اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: فراوری این الگو با همکاران جهاد کشاورزی است که اینک آماده شده و در مرحله استقرار و پیاده سازی است و در اصفهان کار شروع شده و این اقدام مستلزم اقدام های بین بخشی است.

اردکانیان اضافه نمود: آنچه آسیب رسانده ماهیت بخشی ساختار است که ضرورت دارد کار بین بخشی توسعه یابد.

وزیر نیرو درباره طراحی آب شیرین کن های شهرهای جنوبی کشور گفت: با وجود تغییر اقلیم و خشک بودن کشور در شمال و جنوب به منابع خدادادی آب دریا دسترسی وجود دارد به همین دلیل منابع و مصارف 17 استان کشور در منطقه مرکزی و حاشیه جنوبی برای استفاده از آب دریا آنالیز شده است .

وی افزود: تا به امروز به میزان 26 میلیارد متر مکعب مجوز برداشت آب بدون نمک زدایی به استان های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان داده شده و علاوه بر این مجوز 4.4 میلیارد متر مکعب نمک زدایی به این استان ها اعطا شده است.

وی اضافه نمود: شیرین کردن آب با هر قیمتی برای مصرف شرب توجیه پذیر و ضروری است در هر طرحی ملاحظه های زیست محیطی هم دیده گردد.

اردکانیان درباره اصلاح الگوی مصرف برق گفت: 100 درصد شهرها و 99.7 درصد روستاها از نعمت برق برخوردارند که به منظور تاب آوری ضروری است الگوی مصرف رعایت گردد.

وزیر نیرو گفت: سال جاری اصلی ترین دستاورد در بخش برق این است که اوج بار را در تابستان کاهش داده و از سرمایه گذاری چند صد هزار میلیارد تومانی برای ساخت نیروگاه ها در جبران کمبود برق در زمان اوج بار جلوگیری شد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4620

به "مجوز 26 میلیارد متر مکعب آب بدون نمک زدایی به استان های جنوبی داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز 26 میلیارد متر مکعب آب بدون نمک زدایی به استان های جنوبی داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید