لود بالانسینگ چیست؟

به گزارش مجله بای بلاگ، لود بالانسینگ از الگوریتم های بسیاری استفاده می نمایند که هدف آنها توزیع هوشمندانه پردازش و یا بیشینه کردن در دسترس بودن تمامی سرورها می باشد.

لود بالانسینگ چیست؟

لود بالانسینگ چیست؟

قابلیت Load balancing در جهت افزایش کارایی و سرعت در امور شبکه به کار رفته و به صورت کلی برای سرورهایی اهمیت دارد که در خصوص آنها پیش بینی تعداد درخواستهای ارسالی به سرور سخت می باشد. سایتهایی با بازدیدهای بالا و سایت های دانشگاهی که نیازمند ثبت نام تعداد زیادی کاربر به صورت هم زمان می باشند از این جمله به شمار می آیند.

به طور کلی Load Balancer بین یک Client و Host قرار می گیرد و عملکرد آن بدین صورت است که هنگامی یک هاست با اختلال روبرو شده و یا Fail شود، سرویس لود بالانسر این مشکل را شناسایی کرده و سریعا درخواستهای Client های مربوط به آن Host خارج از دسترس را به سمت هاست های سالم راهنمایی و یا در واقع Route می نماید. باید در نظر داشت که لود بالانسینگ به صورت اتوماتیک انجام می شود، بدین طریق که تمامی Connection های مربوط به Host مختل، قطع شده و در ادامه کار آن Client ها به Host سالم ارتباط داده می شوند. این فرایند بدون اینکه کاربر متوجه این اختلال شود، رخ می دهد. بنابراین در مجموع در دسترس بودن سرویس نسبت به حالتی که یک سرور تنها به درخواستها پاسخ می دهد، به حداکثر رسیده و نهایتا از قطعی سرورها کاسته می شود. تمامی فرایند شناسایی هاست مختل شده تا جهت دهی مجدد و ایجاد ارتباط با Host سالم در کمتر از 10 ثانیه رخ می دهد، از این رو کاربر به هیج عنوان با قطعی سرویس ناشی از Down بودن یک سرور روبرو نخواهد شد و همچنین به طور چشمگیری اختلالات پردازشی سرورها مرتفع می شود.

معرفی الگوریتم های پیشرفته لود بالانسینگ (Load balancing)

لود بالانسینگ از الگوریتم های بسیاری استفاده می نمایند که هدف آنها توزیع هوشمندانه پردازش و یا بیشینه کردن در دسترس بودن تمامی سرورها می باشد. از پرکاربرد ترین آنها می توان به Round-robin ، Weighted round robin و Least-Connection اشاره کرد.

Peplink دارای 7 الگوریتم لود بالانسینگ ترافیک اینترنت میباشد که به یاری آنها میتوان نحوه استفاده از خطوط مختلف اینترنت را مدیریت و کنترل نمود.

الگوریتم Weighted Balance

تنظیم وزن و نسبت استفاده از هر یک از خطوط اینترنت توسط این الگوریتم قابل تنظیم میباشد. چنانچه استفاده همزمان از کلیه خطوط مد نظر باشد با تنظیم این الگوریتم میتوان به این امر تحقق بخشید.

الگوریتم Priority

جهت دهی ترافیک اینترنت به لینک با اولویت بالاتر تا هر زمان که آن لینک وصل باشد. خطوط اینترنت با اولویت پایین تر زمانی مورد استفاده واقع خواهند شد که خط با اولویت بالاتر دچار قطعی شود.

الگوریتم Overflow

این الگوریتم زمانی که پهنای باند لینک های اینترنت اشباع میشود ترافیک را به سایر خطوط با اولویت پایین تر جهتدهی مینماید. جهت استفاده از این الگوریتم میبایست سرعت دانلود و آپلود هر یک از خطوط در تنظیمات دستگاه به طور دقیق تعیین شده باشد.

Persistence

این الگوریتم جهت استفاده از پروتوکل HTTPS، سایت های بانکداری الکترونیک و سایر وب سایت هایی که از پروتوکل های امنیتی حساس به تغییر آدرس IP استفاده مینمایند ضروری میباشد. در زمان استفاده از چنین وب سایت هایی، الگوریتم Persistence ترافیک اینترنت را طوری مدیریت مینماید که از تغییر IP کاربر اجتناب شود.

الگوریتم Least Used

این الگوریتم ترافیک خروجی را به سمت لینکی راهنمایی میکند که دارای مصرف پهنای باند کمتری نسبت به سایر خطوط اینترنت میباشد.

الگوریتم Lowest Latency

این الگوریتم بیشتر جهت کابردهای بازی های آنلاین مورد استفاده واقع میشود و ترافیک را به لینک اینترنتی راهنمایی میکند که دارای بهترین زمان پاسخ دهی و کمترین زمان تأخیر میباشد.

الگوریتم Enforced

این الگوریتم ترافیک تعیینی را بر اساس پروتوکل، آدرس مبدأ یا آدرس مفصد طوری محدود مینماید که تنها از یک لینک اینترنت خاص استفاده نماید.

نکته آخر : پپ لینک یکی از سه برند برتر جهان در زمینه تجهیزات لود بالانسینگ اینترنت و ارتباط بین دفاتر میباشد و به هزاران شرکت و سازمان عظیم و کوچک یاری کرده است تا با ادغام پهنای باند چندین لینک اینترنت با تکنولوژی های مختلف به سرعت بالاتری دست پیدا کرده و با جایگزین کردن چندین لینک اشتراکی به جای لینک اختصاصی در هزینه های خود صرفه جویی کرده واز آپتام 100 درصد اینترنت بهره مند گردند.

گردآوری : مجله اینترنتی خبرنگاران

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: setare.com
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4870

به "لود بالانسینگ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لود بالانسینگ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید