عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : عربستان قیمت هر بشکه نفت برنت را 50 دلار پیش بینی نموده است که از نظر کارشناسان بسیار خوش بینانه به نظر می رسد.

عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پیش بینی قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت برنت از سوی عربستان سعودی از آنچه عوامل بنیادین بازار نشان می دهند، بسیار خوش بینانه تر به نظر می رسد. اما حتی قیمت 50 دلار هر بشکه نفت برنت برای کاهش کسری بودجه عربستان سعودی کافی نخواهد بود. مقامات سعودی به تاثیر پاندمی ویروس کرونا روی شرایط فاینانس این کشور اذعان نموده اند. رییس رگولاتور پولی عربستان سعودی اخیرا اظهار نموده که دورنمای اقتصادی سال جاری نامعلوم مانده است.

صندوق بین المللی پول در ژوییه اعلام نمود کاهش قیمت و فراوری نفت به صادرکنندگان نفت خاورمیانه و شمال آفریقا به شدت آسیب زده و مجموع درآمد این کشورها سال جاری 270 میلیارد دلار در مقایسه با سال 2019 سقوط می نماید.

عربستان سعودی بزرگترین اقتصاد منطقه خلیج فارس به شمار می رود و اگرچه شدیدترین لطمه را از شیوع پاندمی ویروس کرونا ندیده ولی تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل بنیادین بازار نفت و این پاندمی قرار گرفته است. این کشور در سه ماهه دوم سال جاری 29 میلیارد دلار کسری اقتصادی ثبت کرد و بعضی تدابیر ریاضتی را به اجرا گذاشت که البته ریاض تاکید دارد که ریاضتی نیستند. سه برابر شدن اقتصادیات ارزش افزوده، لغو یاری هزینه زندگی و به تاخیر افتادن بخشی از تصمیمات هزینه عمومی و لغو سایر هزینه ها از جمله این موارد بوده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال اگر محاسبات تحلیلگران گلدمن ساکس صحیح باشد، به نظر می رسد عربستان سعودی بر این باور است که قیمت نفت بزودی بهبود پیدا خواهد نمود.

بانک گلدمن ساکس به دورنمای قیمت نفت خوش بین بوده و انتظار دارد فرایند بهبود قیمتها از سال میلادی آینده با متوازن شدن شرایط عرضه و تقاضا، شروع گردد. با این همه محدودیتهای جدیدی که هفته گذشته در اروپا وضع شد، ممکن است به معنای آن باشد که این پیش بینی به واقعیت نخواهد پیوست. بهای نفت برنت در خاتمه معاملات هفته گذشته پایین 40 دلار در هر بشکه بسته شد و با توجه به افزایش تدریجی فراوری نفت لیبی، ممکن است مدتی طول بکشد تا قیمت نفت بهبود پیدا کند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4453

به "عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان قیمت نفت را پیش بینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید