طرح یکپارچه سازی داده ها کمک دهنده اجرای دولت الکترونیک

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی ارتباط بسیاری با دولت الکترونیک دارد و به اجرای آن هم یاری می نماید.

طرح یکپارچه سازی داده ها کمک دهنده اجرای دولت الکترونیک

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری افزود: در حال حاضر موانع بسیاری پیش روی دستگاه های دولتی مجری دولت الکترونیک در راستای تبادل اطلاعات با یکدیگر وجود دارد، زیرا امکان تبادل اطلاعات وجود ندارد؛ دولت الکترونیک کنونی متعامل و قابل تحلیل نیست درحالیکه این طرح تبادل داده ها میان دستگاه ها را تسهیل می نماید.

وی افزود: در دولت الکترونیک فعلی اطلاعات در دستگاه ها به صورت جزیره است که این طرح اصطلاحا جزیره ها را به یکدیگر وصل می نماید.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی موضوع فوق را با ذکر مثالی این گونه شرح داد که اگر فردی به وزارت بهداشت مراجعه کند، امکان احراز هویت از سامانه هویت وجود ندارد بنابراین اطلاعات باید مجدد کپی گردد، در حالیکه می توان با کد ملی، تمام اطلاعات را به دست آورد بعلاوه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعیین دهک های جامعه در پی دریافت اطلاعات از سازمان ها و نهاد های مختلف است که در بعضی موارد این اطلاعات ارئه نمی گردد.

وی افزود: در طرح مذکور، کمیسیون داده ها و اطلاعات ملی به اختصار کمیسیون دوام ذیل شورای عالی فضای مجازی، مدیریت داده های کشور را برعهده دارد، وظایف این کمیسیون علاوه بر تبادل داده ها میان دستگاه های مختلف، تعیین استاندارد اطلاعات است، زیرا ممکن است داده های ارائه شده استاندارد نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این طرح 29 پایگاه داده از جمله پایگاه های نظام ملی نشانگذاری (پست)، مکان اقامت (ثبت احوال)، پایگاه کالا و خدمات (صمت)، مدیریت خدمات دولتی، ثبت الکترونیکی قوه قضاییه و... به صورت پایلوت تعیین شده و موظف اند طبق مصوبات کمیسیون دوام، داده ها را ارائه دهند و در صورت عدم ارائه اطلاعات مجازات خواهند شد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7778

به "طرح یکپارچه سازی داده ها کمک دهنده اجرای دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح یکپارچه سازی داده ها کمک دهنده اجرای دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید