سفیر ایران در بروکسل در نامه ای به جوزپ بورل: از لغو تحریم های آمریکا حمایت کنید

به گزارش مجله بای بلاگ، سفیر ایران در بروکسل در نامه ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وزرای خارجه این اتحادیه درخواست کرد که در کنار مردم ایران ایستاده و از خواست مشروع آنها برای لغو تحریم های آمریکا حمایت نمایند.

سفیر ایران در بروکسل در نامه ای به جوزپ بورل: از لغو تحریم های آمریکا حمایت کنید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، با ارسال نامه ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آثار مخرب شیوع ویروس کرونا بر ایران و تاثیر همزمان تحریم های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده را تشریح و خواهان مخالفت اعضای اتحادیه با تداوم تحریم های یکجانبه آمریکا شد.

سفیر ایران در این نامه کمبود تجهیزات مورد احتیاج پزشکی برای مقابله با این بیماری را مورد اشاره قرار داد و مطرح نمود: تعدادی از بهترین پزشکان و پرستاران فعال در خط مقدم مبارزه با این ویروس و همچنین 3294 تن از دیگر هموطنان جان خود را از دست داده و 53000 تن دیگر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

به گزارش فارس، دهقانی در ادامه به دو نامه ارسالی از طرف حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، به مقامات اروپا و دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره و تاکید نمود که تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا که در قالب کارزار فشار حداکثری به ایران تحمیل شده است، ظرفیت های ایران برای مبارزه موثر درازمدت با این ویروس را، بدون حمایت بین المللی، تضعیف می نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین به همراهی بعضی از مقامات بلندپایه سازمان ملل، از جمله میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد هلال الور گزارشگر ویژه ملل متحده برای حق غذا و آلنا دوهان گزارشگر ویژه ملل متحد برای اقدامات زورمدارانه یکجانبه، در مخالفت با تحریم های یکجانبه به دلیل آثار آنها بر برخورداری از حقوق بشر، اشاره نمود و گفت: درخواست ایران برای مردود دانستن تحریم های غیرانسانی آمریکا مورد استقبال نهادهای بین المللی واقع شده و مقامات این سازمان ها ادامه تحمیل تحریم های مالی را مخل حق شهروندان عادی برای برخورداری از حقوق اولیه خود دانسته، نسبت به موانع موجود بر سر راه واردات تجهیزات پزشکی که ممکن است به فروپاشی نظام بهداشتی درمانی کشورها بینجامد هشدار داده و از جامعه بین الملل خواسته اند که تدابیری فوری برای برطرف، یا حداقل تعلیق همه تحریم های مالی تا زمان فائق آمدن بر معضل کنونی اتخاذ کند.

دهقانی در این نامه از بورل درخواست نموده که موضوع را به سمع وزیران خارجه اتحادیه اروپا برساند تا آنها نیز در کنار مردم ایران ایستاده و از خواست مشروع مردم برای خاتمه تحریم های آمریکا که خلاف حقوق بین الملل و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است حمایت نمایند.

وی در خاتمه با استناد به سخنان بورل در روز 14 فروردین ، متذکر شد: اگرچه هر کدام از کشورها به صورت جداگانه و انفرادی به این شرایط دچار شده اند، اما خروج از بحران ناشی از شیوع کرونا، جز با اقدام دسته جمعی ممکن نیست.

به گزارش فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اول فروردین امسال در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف ضمن اعلام همبستگی با ایران در پی شیوع کرونا بر رد تحریم های یکجانبه آمریکا تاکید نمود.(اینجا بخوانید)

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1530

به "سفیر ایران در بروکسل در نامه ای به جوزپ بورل: از لغو تحریم های آمریکا حمایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در بروکسل در نامه ای به جوزپ بورل: از لغو تحریم های آمریکا حمایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید