زاخارووا: شواهد زیادی از دخالت غربی ها در اوضاع بلاروس وجود دارد

به گزارش مجله بای بلاگ، در حالی که سخنگوی وزارت خارجه روسیه از وجود شواهد زیادی از مداخله کشورهای غربی در امور داخلی بلاروس خبر داد، مقامات مینسک نیز گفتند: به شرط توقف تهدید و اعمال زور، حاضر به گفت وگو با شرکای خارجی هستند.

زاخارووا: شواهد زیادی از دخالت غربی ها در اوضاع بلاروس وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیان نمود که شواهد بیش از حد کافی از مداخله غربی ها در اوضاع داخلی بلاروس وجود دارد.

وی شب گذشته در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: ما به خوبی شاهد هستیم که کشورهای حوزه دریای بالتیک چه می کنند، می بینیم که لهستان چه برخوردی دارد، و تعدادی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی ناتو، چه می کنند. ما موضع گیری دولت ایالات متحده آمریکا را هم می بینیم. دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل- مسئله ای است که آشکارا از سوی کشورهای غربی انجام می شود.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نیز یادآور شده بود که مخالفان و اعتراضاات در بلاروس، توسط کشورهای غربی کنترل و هدایت می شوند.

مینسک به شرط توقف تهدید و مداخله، حاضر به مذاکره با شرکای غربی است

در خبر دیگری در این رابطه، ولادیمیر مکی وزیر امور خارجه بلاروس روز چهارشنبه، در جریان مذاکرات تلفنی با همتای ایتالیایی خود بیان نمود که مینسک برای گفت وگوی سازنده با شرکای خارجی درباره بحران سیاسی کنونی در این کشور، آمادگی دارد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه بلاروس، طرفین درباره شرایط گفت وگوهای سیاسی دوجانبه و همکاری ها در حوزه های تجاری ، اقتصادی و بشردوستانه صحبت کردند و به درخواست وزیر خارجه ایتالیا، که از وقایع رخ داده پس از انتخابات در بلاروس ابراز نگرانی کرد، ولادیمیر مکی، وی را از فرایند اوضاع سیاسی داخلی در این کشور مطلع کرد.

وزیر خارجه بلاروس یادآور شد که ارزیابی جامع و واقع بینانه از وقایع اخیر در این کشور بسیار اهمیت دارد و مقامات مینسک آماده گفتگو با شرکای خارجی، البته به شرط توقف تهدید، اعمال فشار و مداخله در امور داخلی این جمهوری، هستند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3866

به "زاخارووا: شواهد زیادی از دخالت غربی ها در اوضاع بلاروس وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: شواهد زیادی از دخالت غربی ها در اوضاع بلاروس وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید