راهنمای سفر به دبی؛ امارات

به گزارش مجله بای بلاگ، تور دبی، یکی از محبوب ترین تورهای گردشگری دنیا و مهم ترین مقصد گردشگری مسافران امارات متحده عربی است. در دبی، در کمترین زمان و با کمترین فاصله مکانی، می توانید از جاذبه های گردشگری متعدد دیدن کنید.

راهنمای سفر به دبی؛ امارات

تنها دو روز زمان کافی است تا بیشتر جاذبه های بزرگ و مهم دبی را ببینید. البته حتی اگر چندین روز سفر به دبی طول بکشد، خسته نمی شوید و همیشه چیزی برای سرگرم کردن تان وجود دارد.

دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته اند. علاوه بر این، این شهر ترکیبی از فرهنگ های متفاوت است. در این راهنمای سفر با نکات مهمی در مورد سفر به دبی آشنا می شویم.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

دبی در منطقه زمانی UTC/GMT +4 واقع شده است و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

عربی

واحد پول

درهم امارات (هر دلار برابر با 3.65 درهم)

نوع برق شهری

برق شهری در دبی 220 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع C، D و G است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید:

کد کشور

+971

شماره های اضطراری

پلیس (موارد اضطراری) 999

پلیس (موارد غیراضطراری) 901

آمبولانس 998

آتش نشانی 997

گارد ساحلی 996

جهت رانندگی

راست

فرودگاه های بین المللی

فرودگاه بین المللی دبی

شرایط آب و هوا

دبی، آب و هوای گرراستای بیابانی دارد چون در کمربند بیابانی شمالی واقع شده است. تابستان های دبی بسیار گرم و مرطوب است و میانگین دمای هوا به 41 درجه می رسد. دما در طول شب به 30 درجه کاهش پیدا می کند. بیشترین دمایی که در دبی به ثبت رسیده، 55 درجه و در سال 2002 بوده است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا مارس، است. از نظر آب و هوا، دبی دو فصل دارد: گرم و گرم تر! در زمستان، آسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است البته این فصل، فصل شلوغ گردشگری در دبی است بنابراین انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری که پا می گذارید، ببینید. اگر می خواهید سفری کم هزینه داشته باشید باید در فصل تابستان به دبی سفر کنید البته باید خودتان را برای گرمای شدید و رطوبت بسیار بالا آماده کنید.

هزینه های سفر

اگر با تور دبی سفر می کنید، حتما می توانید با کمی جستجو، تور دبی ارزان رزرو کنید و هزینه های سفر خود را کاهش دهید. هزینه اقامت و همچنین هزینه بلیط هواپیما در تور دبی در نظر گرفته شده است؛ اما به طور کلی هزینه های سفر به دبی شامل موارد زیر است.

هزینه اقامت در هاستل

هاستل چندان در دبی مرسوم نیست. تعداد کمی هاستل در دبی وجود دارد و قیمت آن ها بابت اقامت در خوابگاه بین 100 تا 120 درهم امارات است. اگر بخواهید در اتاق خصوصی اقامت کنید باید شبی 250 تا 375 درهم بپردازید. بیشتر هاستل ها، وای فای رایگان و برخی از آن ها صبحانه رایگان هم دارند.

اقامت در هتل های ارزان

هتل های ارزان دبی از شبی 200 تا 250 درهم برای اتاق های یک تخته یا دوتخته با امکانات پایه شروع می شوند. همه آن ها وای فای رایگان دارند و برخی از آن ها امکانات دیگری مثل سرویس رایگان برای فرودگاه یا استخر هم دارند. هتل های میان رده از شبی 250 درهم شروع می شوند اما اگر به دنبال اقامتگاه لوکس تری هستید، قیمت هتل ها سقف ندارد. یکی دیگر از انتخاب های شما به عنوان اقامتگاه، استفاده از وب سایت Airbnb است. یک اتاق اشتراکی در Airbnb از شبی 100 درهم شروع می شود. کرایه یک آپارتمان کامل، 400 درهم هزینه دارد.

میانگین هزینه غذا

در دبی می توانید غذای ارزان در حدود 30 درهم پیدا کنید و قیمت فست فود 25 درهم است. وعده های غذایی در رستوران های میان رده حدود 100 درهم هزینه دارند. اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، هزینه خرید مواد اولیه برای یک هفته بین 175 تا 225 درهم می شود. اگر می خواهید غذای ارزان بخورید بهتر است در محله قدیمی دبی به دنبال رستوران بگردید. وعده های غذایی در رستوران های این منطقه بین 20 تا 30 درهم قیمت دارند. در نزدیکی ایستگاه متروی Al Fahidi یک رستوران ایرانی به نام Al Ustad وجود دارد.

هزینه حمل و نقل عمومی

متروی دبی گرچه گسترده نیست، یک وسیله حمل و نقل عمومی مناسب برای گشت و گذار در شهر است. بلیط های تک سفره 4 تا 8/5 درهم هزینه دارند. قیمت بلیط ها به مسافتی که قرار است طی کنید بستگی دارد. بلیط های یک روزه 20 درهم هزینه دارند. تاکسی های دبی هم نسبتا ارزان هستند البته استفاده از اپلیکیشن هایی مثل Uber هم در دبی رایج است. هزینه استفاده از اتوبوس به مقصد ابوظبی حدود 40 درهم است و البته همین راستا را با تاکسی هم می توانید بروید که هزینه آن 290 درهم می شود.

میانگین هزینه روزانه پیشنهادی: 300 درهم

البته این هزینه در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده های غذایی را خودتان بپزید، فعالیت های تفریحی رایگان انجام دهید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می توانید هزینه های سفر خود را از این مقدار هم کمتر کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

گشت و گذار در شهر

دبی جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که خیلی از آن ها هزینه ورودی ندارند. مثلا یک روز از سفرتان را می توانید در مراکز خرید بگذرانید؛ مراکز خریدی که در نوع خود بهترین در دنیا هستند. اگر دبی را بدون سر زدن به این مراکز خرید و بازارها ترک کنید، بعدا پشیمان می شوید.

حمص بخورید

یکی از غذاهای ارزان و لذیذی که در دبی می توانید بخورید حمص است. قیمت آن بسیار ارزان است و حتی چند پرس از آن را می توانید سفارش دهید بدون اینکه نگران قیمت آن باشید.

در ساعاتی غیر از زمان غروب آفتاب، از برج خلفه دیدن کنید

اگر می خواهید برج خلیفه را ببینید، این کار را به زمانی غیر از غروب آفتاب موکول کنید چون در این ساعت، بلیط ورودی آن گران تر می شود. اگر بیخیال تماشای غروب آفتاب شوید، می توانید بلیطی 30 درصد ارزان تر بگیرید.

از اهالی شهر راهنمایی بگیرید

مردم دبی بسیار مهمان نواز هستند. بنابراین می توانید با خیال راحت از آن ها راهنمایی بگیرید و در مورد جاذبه های گردشگری و رستوران های ارزان و خوب سوال کنید. رابطه برقرار کردن با اهالی شهر باعث می شود که آداب و رسوم و فرهنگ دبی را بیشتر بشناسید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

محل اقامت خود را با دقت انتخاب کنید

در هتل هایی اقامت کنید که در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند. مترو بسیار ارزان است و اگر بتوانید در نزدیکی ایستگاه مترو اقامت کنید و پیاده خود را به ایستگاه برسانید، به هر نقطه ای از شهر که خواستید با کمترین هزینه خواهید رفت.

برای سافاری بیابان از تور استفاده نکنید

اگر در دبی دوست و آشنایی دارید از او بخواهید تا کسی را برای همراهی شما در سفر به بیابان معرفی کند. تورهای کویرگردی معمولا گران هستند. بسیاری از اهالی شهر در فصل های سرد سال کویرگردی می کنند. اگر خوش شانس باشید می توانید کسی را پیدا کنید که شما را همراه خود به کویر ببرد.

جاذبه های گردشگری

شهر پرزرق و برق و جذاب دبی، قطب گردشگری امارات متحده عربی است. شهر آسمان خراش های بلند و مراکز خرید بزرگ، ظرف چند سال، از یک بیابان به محبوب ترین مقصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گشت و گذار در بهترین مراکز خرید، استفاده از تفریحات ساحلی و جاذبه های مفرح خانوادگی، دبی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. دبی جاذبه های مشهوری چون برج خلیفه، بلندترین برج دنیا و مراکز خرید بزرگی دارد که پیست اسکی و آکواریوم هم دارند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1406

به "راهنمای سفر به دبی؛ امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دبی؛ امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید