دو واکسن کرونای کوبا در مرحله سوم آزمایش بالینی

به گزارش مجله بای بلاگ، دو واکسن از پنج واکسن کرونای کوبا در حال سپری کردن مرحله سوم آزمایش بالینی هستند تا این کشور که تحت تحریم های گسترده واشنگتن قرار گرفته است به یکی از کشورهای پیشرو در فراوری واکسن در آمریکای جنوبی تبدیل گردد.

دو واکسن کرونای کوبا در مرحله سوم آزمایش بالینی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کوبا با داشتن دو واکسن کرونا که در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند در حال پیشروی به سوی تبدیل شدن به نخستین کشور احتمالی در آمریکای لاتین است که واکسن کرونای داخلی خود را دارد.

کوبا که جزیره ای با 11 میلیون جمعیت بوده و چندین دهه است که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است 5 واکسن کرونا دارد که دو واکسن این کشور با نام های سابرانا 02 و آبدالا از ماه پیش در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند.

بر اساس گزارش ها، قرار است که 44 هزار نفر واکسن سابرانا 02 را دریافت نموده و حدود 44 هزار داوطلب نیز واکسن آبدالا را دریافت خواهند کرد.

مرکز مهندسی ژنتیک و بیوفناوری که در حال توسعه واکسن آبدالا است امیداور است که نتایج موثر آزمایش این واکسن اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) معین گردد و انتظار می رود که نتایج واکسن سابرانا 02 که توسط موسسه فاینالی توسعه یافته در ماه می (اردیبهشت) نهایی گردد.

مرحله سوم واکسن سابرانا 02 در کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا و ایران نیز در حال اجرا است.

اوایل ماه جاری میلادی، ونزوئلا اظهار داشت که قراردادی با کوبا امضا نموده که به این کشور امکان می دهد تا واکسن آبدالا را در این کشور فراوری کند.

.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7139

به "دو واکسن کرونای کوبا در مرحله سوم آزمایش بالینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو واکسن کرونای کوبا در مرحله سوم آزمایش بالینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید