دور دوم هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - دومین دور هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، برای آنالیز نتایج گفت و گوهای کارگروه های برطرف تحریم و هسته ای شروع شد.

دور دوم هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دومین دور از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز به وقت تهران با حضور نمایندگان ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس شروع شد. ریاست این جلسه را جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز آدینه 13 فروردین به صورت مجازی شروع شده بود، روزسه شنبه، 17 فروردین با تصمیم اعضا به صورت حضوری در وین از سر گرفته شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست بر عهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، او را در این نشست همراهی کردند.

بر اساس تصمیم هیاتهای شرکت نماینده دو تیم کاری به منظور برطرف تحریم های امریکا و اقداماتی که ایران باید انجام دهد تشکیل شده و این تیم ها با مشارکت کشورهای عضو در حال تدوین و تنظیم اقداماتی هستند که باید انجام گردد.

بر اساس اظهارات روز گذشته سید عباس عراقچی، کمیسیون مشترک امروز آدینه کار این کارگروه ها را ارزیابی می نماید و تصمیم گرفته شده بعد از آن چند روز هیئت ها به پایتخت های خود برگردند.

مذاکره نماینده ارشد کشورمان در وین با بیان اینکه ظرف هفته آینده برای ادامه مذاکرات به وین خواهیم آمد، اضافه کرد: ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار بکنیم تا بتوانیم به نهایتا به آن جمع بندی ای که مطلوب ما است منافع ما را تامین می نماید برسیم.

همچنین بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا که روز گذشته منتشر شد، شرکت نمایندگان قرار است شرایط مذاکرات و رایزنی ها در سطوح مختلف از جمله در سطح کارشناسی را طی روزهای گذشته، با نگاه به بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی تمام طرف ها آنالیز نمایند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6838

به "دور دوم هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور دوم هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید