درمان غیرتهاجمی دومین قاتل شایع انگلی کشف شد

به گزارش مجله بای بلاگ، محققان هندی برای مقابله با دومین قاتل شایع انگلی، یک راهبرد درمانی غیرتهاجمی، آسان و مقرون به صرفه مبتنی بر علم نانو ایجاد کردند.

درمان غیرتهاجمی دومین قاتل شایع انگلی کشف شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، لیشمانیوز احشایی (VL) یک بیماری عفونی پیچیده است که از طریق نیش پشه خاکی ماده منتقل می شود. لیشمانیوز احشایی یک بیماری گرجهتی نادیده گرفته شده است که سالانه میلیون ها نفر را درگیر می کند و پس از مالاریا دومین قاتل شایع انگلی است.

درمان متداول VL عمدتا شامل تزریق داخل وریدی دردناک است که عوارض درمانی زیادی از جمله زمان بستری طولانی مدت، هزینه بالا و خطر بالای عفونت دارد.

تحویل دارو های خوراکی دارای مزایای زیادی است که این فناوری می تواند برای غلبه بر این موانع کمک کند. با این وجود راه های خوراکی، چالش های دیگری هم دارند، زیرا بیش از 90 درصد دارو های درمانی خوراکی دارای فراهمی زیستی کمتر از دو درصد و عوارض جانبی نظیر سمیت کبدی و کلیوی بالقوه بالایی هستند.

تیمی به سرپرستی شیام لال از موسسه علوم و فناوری نانو (INST)، یک نانوحامل هوشمند با استفاده از جهت طبیعی ذاتی ویتامین B 12 موجود در بدن انسان ایجاد کرده است که می تواند چالش های ثبات و سمیت مرتبط با دارو را کاهش دهد.

این تیم کارایی و خواص نانوذرات لیپیدی جامد با روکش ویتامین B 12 و پیامد های احتمالی آن ها را در فرار از سمیت سلولی و افزایش ثبات ارزیابی کرد.

آن ها ساز و کار دفاعی و ایمنی ذاتی این فناوری را برای تقویت خواص فیزیکوشیمیایی نانوذرات خوراکی مورد نظر قرار دادند که می تواند به راحتی از طریق دستگاه گوارش حرکت کند بدون اینکه با موانع مخاطی طبیعی شسته شود.

تحقیقات این گروه عوارض جانبی دستگاه گوارش را به حداقل رساند، در حالی که جهت طبیعی ویتامین B 12، فراهمی زیستی خوراکی و اثر درمانی لیشمانیوز احشایی را بیش از 90 درصد افزایش داد.

لنگر انداختن ویتامین B 12 بر روی سطح نانوذرات چربی جامد، ثبات و تحویل هدفمند دارو های نامحلول را افزایش داده و همچنین با کاهش خطرات اقدامات خارج از هدف، کارایی درمانی را افزایش می دهد.

این تحقیقات نشان داد که ویتامین B 12، به نام یک ریز مغذی ضروری برای نجات بدن، با تعدیل عوارض جانبی سمی مرتبط با نادیده گرفته شده ترین بیماری گرجهتی، نقش مهمی در بدن ایفا می کند و همچنین به نام یک مکمل نوآورانه و مفید برای درمان و پیشگیری از آن عمل می کند.

این فناوری نه تنها خطر عفونت را کاهش می دهد بلکه ایمنی فرد را هم افزایش می دهد. علاوه بر این، با استفاده از جهت طبیعی ذاتی ویتامین B 12 موجود در بدن انسان، فراهمی زیستی و تحویل هدفمند را بهبود می بخشد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8285

به "درمان غیرتهاجمی دومین قاتل شایع انگلی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان غیرتهاجمی دومین قاتل شایع انگلی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید