درد مشترک مبتلایان به کووید 19 درجهان،تنهایی و ترس از مرگ

به گزارش مجله بای بلاگ، جان باختن در بیمارستان ها و نگرانی در خانه ها و همچنین تنهایی، درد و ترس از مرگ در کنار تمایل معاشرت با دیگران و تغییر شرایط از جمله تجربه ها، آلام و امیدهای مشترک مبتلایان به کووید 19 در سراسر دنیا است.

درد مشترک مبتلایان به کووید 19 درجهان،تنهایی و ترس از مرگ

برخی از پزشکان و مبتلایان به کرونا در دنیا که بیشترشان خواسته اند نامشان فاش نگردد در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از دردها و ترس های خود گفته اند.

تا به امروز بیش از یک میلیون چهارصد هزار نفر براساس آمار رسمی در سراسر دنیا به کووید 19 منجر شده و بیش از هشتاد هزار تن از آنان جان خود را از دست داده اند.

اوقات هولناک دراتاق بیمارستان ها

رم - فابیو پورهالی متخصص قلب و عروق ایتالیایی 65 ساله ساکن رم، هشت روز است که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پولیکلیانیکو که قبلا یک کلینیک دندانپزشکی بوده و حالا به عنوان بیمارستان برای مقابله با بحران کرونا تجهیز شده، بسر می برد و ارتباطش با دنیا قطع شده است.

فابیو گفت: احساس درد غریبی (...) داشتم، انگار یک میمون روی کمرمن ایستاده بود، این توصیف یکی از بیماران من از علائمی است که بعداز ابتلای به کوید 19 احساس نموده است.

وی اضافه نمود: درمان با اکسیژن دردناک است و جست وجوی شریان بسیار سخت و کادر پزشکی در روز مجبور هستند دو بار این کار را انجام دهند. این واقعیت که پزشک هستم به من یاری می نماید سختی ها و دردها را تحمل کنم، برخی از بیماران ناامیدانه فریاد می زنند که بس است ، بس است.

برای مبتلایان داروهای ضد ویروس ، ضد مالاریا و ایدز و حتی قرص های tosilisumab برای درمان التهاب مفاصل تجویز می کنیم.

فابیو به نقل از بیمارش اضافه نمود: سخت ترین زمان در طول شب است. نمی تواتم بخوابم و اضطراب و نگرانی اتاق را فرامی گیرد. کابوس ها شروع می شوند گویی مرگ در اتاق خیمه زده است. احساس می کردم هر لحظه می میرم بدون اینکه بتوانم دستان اعضای خانواده ام بگیرم. ناامیدی سراسر وجودم را فرا می گیرد.

خبرنگار تاکید می نماید: بدن های کادر پزشکی اعم از سر، دست ها و پاها کاملاً پوشانده بود، فقط می توانستم چشمانشان را در پشت ماسک های شیشه ای ببینم،چشمانی لبریز از احساس و عاطفه. فقط صدای آنها را می شنیدم . بسیاری از آنها بسیار جوان بودند ، پزشکان در ردیف های جلوی بودند و آن لحظه ، لحظه امید بود.

احساسات بعداز بهبودی

ووهان - وان شونهو شهفرایند 44 ساله چینی با فشار خون بالا ، یک سرمایه گذار، متاهل و دارای یک دختر 9 ساله است که بعداز شیوع ویروس همه گیر کوید 19 در 30 ژانویه به یک بیمارستان میدانی در ووهان در وسط چین منتقل شد.

وی که پس از سپری کردن 17 روز در بیمارستان بهبود یافت،14 روز را در قرنطینه گذراند و در این مدت در انتظار دریافت پیامی به وسیله تلفن بود که سلامتش را تایید می کرد.

بار اول که به بیمارستان رفت، دمای بدنش زیاد بود، ابتلایش به کوید 19 تایید شد اما با مقداری داروی آنتی بیوتیک به منزلش بازگردانده شد زیرا گفته شد که جایی برای نگهداری از او وجود ندارد.

وی گفت: در این لحظه وحشت کردم.

شرایط جسمانی شونهو بدتر شد و شروع به سرفه کرد تا اینکه خاتمه در تاریخ 30 ژانویه در بیمارستان بستری شد.

برای کاهش دمای بدنش هورمون درمانی شروع شد اما هنوز در تنفس دچار مشکل بود.

در حالی که کارکنان بهداشتی از کیسه های زباله برای پوشاندن کفش خود استفاده می کردند، کمبود دارو هم وجود داشت.

در 4 فوریه ، شونهو به یکی از دو بیمارستان صحرایی ویژه درمان مبتلایان به کرونا در ووهان منتقل شد.

وی گفت: من نترسیدم ، اما ترس در بین بیماران دیگر وجود داشت.

شونهو اضافه نمود:امروز به امور به شیوه متفاوتی از گذشته می نگرم، نسبت به همه چیز احساس آرامش می کنم. واقعاً آرام هستم. (...) به درگاه جهنم رسیده بودم اما برگشتم.

این شهفرایند چینی اضافه نمود: من کسانی را دیدم که بهبود نمی یافتند و کسانی که جان خود را از دست دادند. اینها بر من تأثیر زیادی گذاشت. من دیگر چیزی را جدی نمی گیرم.

علائم نامنظم

ژوهانسبورگ - کریستین یک تحلیلگر 28 ساله اهل آفریقای جنوبی که از شوک نخاعی رنج می برد و به او گفته شده که به کوید 19 مبتلا شده است.

داوی دوست کریستین که یک وکیل 30 ساله اهل آفریقای جنوبی به نظر می رسد شرایط سلامتی او خوب است اما امکان معاینات پزشکی او با وجود داشتن علائم مشابه وجود ندارد زیرا نظام پزشکی آفریقای جنوبی تحت فشار نهاده شده است.

کریستین دو روز پس از تماس با یک همکار مبتلای به کوید 19، اولین علائم را احساس کرد وبرای تأیید موضوع تست کرونا انجام شد.

برخی اوقات ، داوی سوال می کرد که آیا آنها در بیان علائم اغراق می نمایند؟ در برخی روزها بهترین شرایط را احساس می کردم و همان روز همزمان با بالارفتن دمای بدن از شدت سرما می لرزیدم و اما لحظاتی بعد احساس خوبی داشتم.

وی گفت: علائم یک ساعت به ساعت تغییر می نمایند، می فرایند و می آیند و گویی امواج هستند. با سرماخوردگی متفاوت است، خستگی، مشکل در تنفس، فشار در قفسه سینه وجود دارد. بهترین راه برای توصیف این است که گویی شما درارتفاعات بالا قرار دارید و در تنفس دچار مشکل شده اید.

زمانی شرایط خیلی بد شد که با مشکل تنفس روبرو شدم و از خودم سوال کردم آیا دیگر واجب است به بیمارستان بروم.

با حضور در بیمارستان دکتر شرح داد که چگونه با مشکل تنفس و کاهش اکسیژن روبرو شوم و گفت: ببینید رنگ ناخن های شما به رنگ آبی تبدیل می گردد یا نه.

نگرانی ها در خانه

مولوز - جمیله کی روش زن خانه دار 47 ساله فرانسوی که در گذشته کارش نظافت بوده ، دارای همسر و سه فرزند 6 ، 11 و 19 ساله است.

وی 17 مارس به ویروس کرونا(کوید 19) مبتلا شد و خود را در خانه اش در مولوز در شرق فرانسه که در آن ویروس بشدت شایع شده است، قرنطینه کرد.

کی روش به فرانس پرس گفت:اول سرفه می کردم، روز بعد اوضاع بدتر شد ، صدایم و حس چشائی و بویائی خود را از دست دادم. وقتی سرفه می کردم ، ضعیف و بسیار ضعیف بودم. من معاینه و آزمایش کرونا انجام ندادم اما پزشک من آن تشخیص داد که به کوید 19مبتلا شده ام.

این خانم فرانسوی اضافه نمود: به شوهرم التماس کردم که یک هفته مرخصی بگیرد اما او در یک قصابی کار می نماید و گفت که تصور کن اگر همه مرخصی بگیرند دیگر غذایی پیدا نمی گردد.

وی اضافه نمود:درخانه، از دستکش و ماسک محافظ استفاده می کنم. به غذا دست نمی زنم. اما دو فرزند من سرفه می نمایند.

سخت تر ازهمه چیز، کارهای واجب مدرسه فرزندانم است، آنها فشار زیادی به خود وارد می نمایند زیرا می خواهند در مدرسه پیروز باشند. معلم ها به آنها تکالیف زیادی می دهند گوئی که همه چیز عادی و طبیعی است.

کی روس گفت:دختر 19 ساله من برای اخذ گواهینامه حرفه ای کارشناسی آماده می گردد و دیدن گریه های او وقتی نمی تواند تمرکزکند و من هم نمی توانم او را در آغوش بگیرم وهمدردی و یاری کنم، خیلی سخت است.

وی اضافه نمود: روح و روان من کاملاً ناراحت نماینده است، گریه می کنم ، استراحت نمی کنم و این شرایط از توانایی های من فراتر است.

بیداری اجتماعی

بوینس آیرس - ماریسول سان رومن ، دانشجوی جامعه شناسی اهل آرژانتین و 25 ساله در 10 مارس و هنگام حضور در شام خداحافظی در مادرید بعداز بسته شدن موسسه ایمپرسیا جایی که در آن در حال یادگیری بود، به ویروس کوید 19 مبتلا شد و خود را در منزلش در قرنطینه خانگی قرارداد.

ماریسول در 12 مارس به بوئنس آیرس بازگشت و قرنطینه اجباری برای همه کسانی که به کشور بازگشته بودند، شروع کرد زیرآرژانتین با همه گیری کوید 19 روبرو شده بود.

وی گفت: در روز بعد ، اولین علائم ابتلای به کوید 19 ظاهر شد. دمای بدن من 40 درجه سانتیگراد رسید ، گلویم نزدیک بود که منفجر گردد. به محض اینکه پزشک مرا دید ، فهمید که با مبتلای در تماس هستم ، درست بود زیرا در کلاس من در دانشگاه افرادی بودند که به کرونا مبتلا شده بودند.

این دانشجو اضافه نمود: شوکه شدم ، نباید به کرونا مبتلا شده باشم، 25 ساله و یک دختر جوان هستم، شرایط سلامتی من خوب بود این ویروس دیوانه است.

پدر 65 ساله ماریسون از تماس با او خودداری می نماید ، غذا را جلوی در اتاقش می گذارد.

او باید به تنهایی برای معالجه التهاب ریه اش ناشی از سرفه ها و کاهش میانگین اکسیژن خونش کوشش کند.

ماریسول گفت: در دوره درمان بیماری، تنها و کاملا تنها هستی.

وی داستانش را منتشر کرد و مصاحبه های زیادی با رسانه ها انجام داد.

ماریسول با بیان اینکه به دلیل بازگشت به کشورش درحالی که به کوید 19 مبتلا بوده در شبکه های اجتماعی توهین های زیادی دریافت کرد است، اضافه نمود: سعی و کوشش کردم ... این ننگ نادر ابتلای به کوید 19 را بشکنم.

او در حسابش دراینستاگرام نوشت که نقش امروز او این است که فردی دارای بیداری اجتماعی باشد، بنابر این به مردم می گوید هوشیار باشند زیرا کوید 19 شوخی نیست و جوان بودن به آنان ایمنی نمی دهد و ویروس کوید 19 یک سرماخوردگی است.

ضرورت درک شرایط مبتلایان

پاپاهویو - لورینا معلم 33 ساله اکوادوری است و دختر خواهر اولین مبتلای به کوید 19 در اکوادور است.

او که بعد از سپری کردن تعطیلات در اسپانیا به کشورش باز گشته بود در شهری واقع در جنوب غرب اکوادور با یک جشن خانوادگی که در اواخر فوریه با حضور حدود 30 نفر مورد استقبال نهاده شد.

لورینا گفت: عمه من به جایی نرفته بود زیرا وقت نداشت اما وقتی وارد خانه شد حال خوبی نداشت (...) او به ما گفت که احساس می نماید هنگام پروازدمای بدنش زیاد شده است و بسیاری از افراد داخل هواپیما سرفه می کردند.

در 22 فوریه ، عمه 71 ساله به بیمارستانی در گوایاکیل کانون شیوع کرونا در اکوادور منتقل شد ، یک هفته بعد ابتلایش به کوید 19 تایید و بنابر این همه اعضای خانواده او قرنطینه شدند و تست شناسائی کرونا دادند.

در اول مارس ، آنها در تلویزیون دیدند که کاتالینا آندرامونو وزیر بهداشت وقت - که از این مسئولیت برکنار شده است - در یک کنفرانس خبری از ابتلای 5 تن به کرونا اطلاع داد.

لورینا با بیان اینکه منظور وزیراز این 5 تن ما بودیم،اضافه نمود: ما ازابتلای خود به وسیله تلویزیون خبر دار شدیم و کسی به ما اطلاع نداده بود.

در 13 مارس، عمه لورینا درگذشت، حدود دهها نفر از اعضای خانواده او از جمله لورینا که بعدهاً بهبود یافتند ، مبتلا شدند.

هیچ کس واقعاً نمی داند چگونه مبتلایان به کوید 19 که در خانه ها در قرنطینه بسر می برند، باید درمان شوند.

پزشکان در اکوادور فقط می گویند: فشار خون خود را آنالیز کنید و از تماس با اعضای خانواده خودداری کنید.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1615

به "درد مشترک مبتلایان به کووید 19 درجهان،تنهایی و ترس از مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد مشترک مبتلایان به کووید 19 درجهان،تنهایی و ترس از مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید