درباره گوشی گوگل پیکسل 5 چه می دانیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، در این مطلب به آنالیز تمام آنچه که تا به امروز در رابطه با گوشی مورد انتظار گوگل پیکسل 5 منتشر شده می پردازیم تا ببینیم آیا گوگل می تواند در سال جدید شانسی برای مقابله با پرچم داران مطرح بازار داشته باشد یا خیر.

درباره گوشی گوگل پیکسل 5 چه می دانیم؟

گوگل را نمی توان جز شرکت های عظیم و مطرح سازنده گوشی هوشمند دسته بندی کرد اما این بدان معنا نیست که پیکسل ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. گوشی هایی که شرکت آمریکایی روانه بازار می نماید از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردارند، خصوصا در بخش دوربین. اما وقتی گوگل از سری پیکسل 4 رونمایی کرد، چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ دوربین عملکرد خوبی از خود به جا نگذاشت تا همه این موارد باعث گردد این گوشی ها علی رغم پتانسیل بالا، نتوانند با محصولات هم رده رقابت نمایند.

گوگل اما ترجیح داد برای جلب توجه کاربران به سوی محصولات خود، محصولی میان رده را با نام پیکسل 4a روانه بازار کند که تا به امروز شایعات و خبرهای زیادی در رابطه با آن شندیم. محصولی که به لطف پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت گوگل و قیمت پایین، می تواند رقیبی جدی برای آیفون SE 2020 باشد.

اما همه چیز به عرضه یک میان رده در سال 2020 ختم نمی گردد و این شرکت مثل همواره یک پرچم دار را هم در سبد محصولات خود خواهد داشت. نام این پرچم دار با توجه به شایعات کنونی پیکسل 5 است و اینطور هم که به نظر می رسد، قرار است تعریفی جدیدی را از یک محصول بالارده ارائه دهد.

گوگل معمولا پیکسل ها را در ماه پاییز روانه بازار می نماید اما همانطور که می دانید شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شد نه تنها همه چیز در داخل چین بلکه در خارج چین نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. بسیاری از شرکت ها برنامه معرفی محصولات خود را به تاخیر انداختند و یا با کاهش تقاضا روبرو شدند. بنابراین می توانیم با اطمینان بگوییم سال جاری پیکسل 5 معرفی می گردد اما اینکه در چه تاریخی این اتفاق می افتد هنوز معین نیست.

با همه این تفاسیر، با تاریخ عرضه معمول پیکسل 5 فاصله خیلی زیادی نداریم و بنابراین تصمیم گرفتیم به تمام آنچه که در رابطه با این گوشی می دانیم بپردازیم تا ببینیم آیا گوگل توانسته گوشی خود را مطابق انتظارات طراحی کند یا خیر. متاسفانه خبرهای زیادی از این گوشی منتشر نشده ولی به محض معین شدن نکات جدید، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

بیشترین بخوانید: تصاویر رندر از طراحی احتمالی گوگل پیکسل 5 منتشر شد

تاریخ عرضه گوگل پیکسل 5

از سال 2016 تا به امروز، پیکسل ها از یک نام استفاده کردند و خب دلیلی هم ندارد سال جاری نام این محصول تغییر کند. بنابراین احتمالا در ماه های آینده شاهد رونمایی از دو گوشی با نام های پیکسل 5 و پیکسل 5XL خواهیم بود.

اما وجود کلمه احتمالا در این فرضیه به این خاطر است که پیکسل های جدید تغییرات زیادی را به نسبت قبل خواهند داشت. این تغییرات ممکن است باعث گردد گوگل در نام گذاری گوشی های خود تغییراتی ایجاد کند. البته هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده اما اگر گوگل قصد انجام این کار را داشته باشد، سال جاری محتمل ترین سال خواهد بود.

اما در رابطه با تاریخ عرضه این گوشی باید بگوییم همواره گوگل آن ها را در ماه اکتبر راهی بازار می کرد. از آن جایی هم که شیوع ویروس کرونا کمی در عرضه محصولات مانند پیکسل 4a مشکل ایجاد کرد اما اکتبر تقریبا اواخر سال میلادی است و بعید به نظر می رسد مشکل خاصی برای پیکسل های بوجود بیاید.

همانطور که گفتیم، اکتبر به تعطیلات آخر سال بسیار نزدیک است. بنابراین این احتمال وجود دارد که نه تنها پیکسل 5 بلکه پرچم دارهای شرکت های دیگر نظیر وان پلاس، هواوی و … نیز در این ماه راهی بازار گردد.

11 ویژگی جدید اندروید 11

طراحی گوگل پیکسل 5

سال گذشته و با معرفی پیکسل 4 و پیکسل 4XL، اولین باری بود که گوگل تغییراتی اساسی در طراحی این گوشی ها پدید آورد. مثلا شکل ظاهری گوشی کاملا تغییر کرد. از حذف سنسور اثر انگشت پشت گوشی گرفته تا تغییر کامل ماژول دوربین و نمایشگر که خب واقعا تغییر عظیم اما نه چندان رضایت بخشی به حساب می آید.

بدیهی است پیکسل 5 هم نسخه ای بروز شده از سری 4 خواهد بود. البته امیدواریم این تغییرات مانند تغییراتی که پیکسل 4 در خود می دید نباشد. چون دو تن از کارمندان گوگل که در بخش گوشی های هوشمند این شرکت فعالیت می کردند حتی قبل از اینکه این گوشی راهی بازار گردد به آن خوشبین نبودند و مدتی پیش نیز از این تیم جدا شدند.

بنابراین مطمئنیم گوگل از این اتفاق ها درس عظیمی خواهد گرفت. خصوصا اینکه گوشی های این شرکت اصلا چیز خاصی برای عرضه ندارند و با توجه به قیمت بالایشان، اگر ظاهری زیبا نداشته باشند بعید به نظر می رسد کاربران آنچنان به خرید آن ها مجاب شوند.

در حال حاضر جدیدترین رندر از این گوشی در حالی منتشر شده که افشا نماینده آن شهرت بالایی ندارد و حتی بعضی از افشا نماینده های معروف نیز ادعا کردند این تصاویر احتمالا از واقعیت به دور خواهند بود. با این حال این تنها چیزی است که در حال حاضر در اختیار داریم و شما عزیزان می توانید در زیر آن ها را مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید، این رندرها تغییرات نسبتا خوبی را به نسبت سری قبل به تصویر می کشند. به خصوص بازگشت سنسور حسگر اثر انگشت روی پنل پشتی در روزهایی که بسیاری از شرکت ها پرچم داران خود را مجهز به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر راهی بازار می نمایند. استفاده از چنین سنسوری خود می تواند به این معنا باشد که قابلیت موشن سنسور آنقدرها موفقیت آمیز نبوده.

اما یک نکته بسیار جالب در این رابطه می تواند میان رده بودن پیکسل 5 باشد! در واقع پیکسل 5 شاید جدیدترین گوشی گوگل باشد، اما قدرتمندترین آن نیست و احتمالا به همین خاطر هم از چنین سنسوری بهره می برد. این چیزی بود که پیش تر نیز در رابطه با آن خبرهایی شنیده بودیم اما اینکه آیا واقعا گوگل میخواهد پیکسل 5 را به عنوان یک میان رده راهی بازار کند هنوز به صورت رسمی معین نشده.

اندروید 10 سریع تر از نسخه های قبلی روانه گوشی های هوشمند شده است

پردازنده و نرم افزار

در این بخش پیکسل ها همواره از آخرین نسخه موجود بهره می بردند. شکی نیست پیکسل 5 با اندروید 11 راهی بازار می گردد اما اینکه پردازنده بکار رفته در آن اسنپدراگون 865 باشد یا خیر معین نیست. بسیاری از خبرگذاری ها و افشاگران اعلام کردند این محصول برخلاف گوشی های سال گذشته گوگل قرار نیست یک پرچم دار باشد و به همین خاطر احتمالا از یک پردازنده میان رده اما قدرتمند نظیر اسنپدراگون 765G یا 768G استفاده خواهد نمود.

بنابراین می توانیم بگوییم در حال حاضر تقریبا از اینکه پیکسل 5 از یک پردازنده میان رده استفاده می نماید مطمئن هستیم اما این خبر چندان بدی هم برای کاربرانی با بودجه محدود نخواهد بود. آن ها می توانند هنوز هم به یک محصول 5G قدرتمند با قابلیت دریافت بروزرسانی اندروید برای مدت زمان زیاد دسترسی داشته باشند و در عین حال هزینه کمی برای آن بپردازند.

اما سوال اینجاست که گوگل چرا تصمیم به انجام این کار گرفته؟ تنها دلیل منطقی برای چنین اقدامی می تواند تقاضای پایین مردم باشد. در واقع پیکسل 4 اصلا نتوانست در حد و اندازه های یک پرچم دار، کاربران را راضی نگه دارد چون نه ظاهر چندان زیبا و دلنشینی داشت و نه قیمت آن مناسب بود.

اگر گوگل بخواهد پیکسل 5 را هم با جدیدترین و قدرتمندترین گزینه های موجود راهی بازار کند احتمالا باز هم شاهد اضافه شدن یک پرچم دار حداقل 1000 دلاری به جمع گوشی های قدرتمند کنونی خواهیم بود که خب بعید به نظر می رسد خریداران زیادی داشته باشد. بنابراین گوگل تصمیم گرفت این بار فقط به کسب شهرت و درآمد فکر کند و به جای عرضه پرچم دار، روی عرضه میان رده های بسیار قدرتمند تمرکز کند.

بنابراین اگر گوگل به جای استفاده از اسنپدراگون 865 که حداقل قیمت گوشی را تنها تا 900 دلار پایین می آورد از اسنپدراگون 768G استفاده کند می تواند هم هزینه را پایین نگه دارد، هم قدرت بسیار بالایی را به کاربران ارائه دهد و هم اینترنت 5G را برایشان به ارمغان بیاورد.

گوگل ارائه قابلیت مشابه ایردراپ اپل را تایید کرد

پیکسل 5؛ معینات دیگر

سوا از بحث پردازنده، می توانیم تقریبا مطمئن باشیم که گوگل در هیچ یک از بخش های دیگر به نسبت قبل عقب گرد نخواهد داشت. یعنی به احتمال بسیار فراوان، 6 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین دوگانه و استاندارد IP68، حداقل چیزی است که می توانیم از این گوشی انتظار داشته باشیم.

از آن جایی که هم کاربران و هم دو تن از تیم طراحی پیسکل ها به خاطر باتری ضعیف سری 4 گله و شکایت داشتند، بعید به نظر می رسد گوگل در این بخش توجهی به خرج ندهد و باز هم باتری با ظرفیت ناامید نماینده ای اینبار در پیکسل 5 بکار ببرد. با این حال این تغییر چقدر قرار است عظیم باشد هنوز معین نشده.

قیمت و بازار عرضه گوگل پیکسل 5

و اما مهم ترین بخش در رابطه با پیکسل 5، قیمت آن است. تقریبا یک منبع موثق پشت این ادعا واقع شده است که پیکسل جدید با قیمت بسیار خوبی روانه بازار می گردد. چند وقت پیش بود که یک نظرسنجی توسط گوگل صورت گرفت مبنی براینکه کاربران ترجیح می دهند چه گوشی را خریداری نمایند. در آن نظرسنجی پیکسل 5 با قیمت 699 دلار لیست شده بود و این یعنی پیکسل 5 تنها 50 دلار از اولین پیکسل گران تر خواهد بود.

اگر گوگل بخواهد باز هم از موشن سنسور سری 4 در این گوشی استفاده کند، یعنی کاربران هندوستان نمی توانند این گوشی را خریداری نمایند. چرا که این رادار سولی فناوری است که از فرکانس 60 هرتز استفاده می نماید که این فرکانس به خاطر مقررات دولتی، در کشور هندوستان توسط کاربران قابل استفاده نیست.

به طور کلی هم محصولات گوگل مانند سامسونگ، اپل و دیگر شرکت های عظیم جهان آنقدرها فراگیر نیستند و این مسئله گاهی اوقات به موشن سنسور هم مربوط نمی گردد. اگر گوگل بخواهد جهت موفقیت آمیزی را در پیش بگیرد باید سیاست خود را در این رابطه تغییر دهد. در غیر این صورت شاید باز هم به همان مسئله ای گرفتار گردد که پیکسل 4 با آن دست و پنجه نرم می نماید؛ یعنی کاهش میزان فروش.

آیا بروزرسانی رابط کاربری One UI سامسونگ از بروزرسانی اندروید اهمیت بیشتری دارد؟

منبع: androidauthority

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3249

به "درباره گوشی گوگل پیکسل 5 چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره گوشی گوگل پیکسل 5 چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید