دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی فراوری گردد، معاونان آموزشی واحدها در خدمت برطرف مسائل دانشجویان باشند

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ها وظیفه پاسخگویی به چالش های اجتماعی را برعهده دارند، گفت: امروز مردم و کشور بیش از هر زمان دیگر به فعالیت دانشگاه ها نیاز دارند.

دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی فراوری گردد، معاونان آموزشی واحدها در خدمت برطرف مسائل دانشجویان باشند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه ملاقات نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان های البرز، زنجان، قزوین، خوزستان، ایلام و کرمانشاه روز سه شنبه 26 فروردین به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

دکتر طهرانچی در این جلسه با تبریک سال نو و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای تمامی مردم کشور و با اشاره به پاندمی جهانی ویروس کرونا و خانه نشینی مردم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید درک درستی از مشکل پیش آمده داشته باشد و نسبت به سازمان و حل معضلات حاصل از این ویروس، اقدام شایسته ای انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه بقاء در تحولات، ناشی از درک و احساس درست از تحولات است، اظهار کرد: اگر افراد و سازمان ها نسبت به تحولات پیرامون خود درک درستی نداشته و مطلع نباشند، قطعاً محکوم به فنا و نابودی هستند. از این رو باید نسبت به اتفاقاتی که در سطح ملی و بین المللی رخ می دهد، هوشیارانه و به موقع عمل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اپیدمی ویروس منحوس کرونا رویکرد جدیدی در علم ایجاد خواهد نمود و دانشگاه ها باید جهت گیری خود را اصلاح نمایند و نقش تأثیرگذاری در زمینه مبارزه با آن داشته باشند. داشتن عکس العمل مناسب نسبت به اتفاقات پیش رو و برنامه ریزی های متناسب با آن باید اولویت دانشگاه ها باشد. دانشگاه ها وظیفه پاسخگویی به چالش های اجتماعی را برعهده دارند. اساساً بشر دانشگاه را به منظور پیش بینی رخدادها و استخراج راهکار های مبارزه با پیشامدها ایجاد نموده است.

وی افزود: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی درگیر شدن با چالش های کشور و معضلات جامعه است. این دانشگاه باید در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری وارد گردد. مطالبه مردم از دانشگاه در شرایط فعلی کشور تنها پیشگیری و درمان کرونا نیست، بلکه آن ها مطالبه جدی از نظام علم و فناوری دارند.

باید از توان علمی دانشگاهیان به صورت همه جانبه در مقابله با ویروس کرونا بهره ببریم

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه ها در مقابله با ویروس کرونا نه تنها تعطیل نیستند، بلکه فعال تر از گذشته به کار خود ادامه می دهند، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر مردم و کشور به فعالیت و فراوریات علمی دانشگاه ها نیاز دارند. تنها چیزی که تغییر نموده، شکل آموزش حضوری به غیرحضوری و مجازی است. باید از توان علمی دانشگاهیان به صورت همه جانبه بهره ببریم.

دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی فراوری گردد

دکتر طهرانچی ادامه داد: همان گونه که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور در شرایط حساس کشور، آرامش و آسایش ندارند و زندگی خود را وقف درمان مردم نموده اند، ما دانشگاهیان نیز باید همسو با آن ها حرکت کنیم و جهت گیری خود را تغییر دهیم. دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی فراوری گردد، چرا که مأموریت پاسخگویی به جامعه را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده حداکثری از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نیازمند تحولات جدی در آموزش مجازی هستیم و باید در این فضا مولد، مؤثر و قوی عمل کنیم و اخلاق و انصاف را به طور ویژه در نظر داشته باشیم.

دکتر طهرانچی بار دیگر بر برگزاری جدی کلاس های آموزش آنلاین در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تأکید کرد و افزود: عدم حضور اساتید در کلاس های آموزش آنلاین و مجازی قابل توجیه نیست و استادانی که شرایط حضور در اینگونه کلاس ها را ندارند، باید از مرخصی بدون حقوق استفاده نمایند. معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی باید در خدمت برطرف مسائل دانشجویان باشند و به طور مستمر بر فعالیت اساتید، نحوه ارائه فایل های pdf و پاورپوینت، حضور دانشجویان، کیفیت آموزش و ... نظارت داشته باشند.

وی تربیت قوه عاقله کشور را از وظایف خطیر دانشگاه دانست و افزود: مکتب مصاحبه باید در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی گردد و هیئت های اندیشه ورز به سرعت وارد عمل شوند. تغییر جهت این دانشگاه بدون شک تغییراتی کلیدی و جدی است. باید دانشگاه حل مسئله تمدن ساز داشته باشیم.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: ان شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسئله کرونا پیش قراول بوده و حضور فعالانه و جدی داشته باشد.

4118/

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1732

به "دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی فراوری گردد، معاونان آموزشی واحدها در خدمت برطرف مسائل دانشجویان باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی فراوری گردد، معاونان آموزشی واحدها در خدمت برطرف مسائل دانشجویان باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید