خستگی؛ شکایت همیشگی

به گزارش مجله بای بلاگ، پزشکان متخصص مراقبت های اولیه،کرارا با بیمارانی روبرو می شوند که شکایت اصلی آن ها خستگی است. از آنجا که خستگی یک احساس شخصی است، پژوهندگان، برای درک بهتر این احساس، به یک مطالعه آینده نگر

خستگی؛ شکایت همیشگی

مترجم: زهرا هدایت منش

منبع:راسخون

پزشکان متخصص مراقبت های اولیه،کرارا با بیمارانی روبرو می شوند که شکایت اصلی آن ها خستگی است. از آنجا که خستگی یک احساس شخصی است، پژوهندگان، برای درک بهتر این احساس، به یک مطالعه آینده نگر بر روی 154 بیمار پرداختند که به علت شکایت از خستگی به 28 متخصص مراقبتهای اولیه مراجعه کرده بودند. بیمارانی که در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفتند، دست کم سابقۀ یک ماه احساس خستگی داشتند و حداقل سن آنها 18 سال بود. مجموعا 83 بیمار (8/53 درصد) تا پایان این مطالعه همکاری کردند.

این بیماران با بیمارانی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند و شکایت اصلی آنها خستگی نبود (بیماران شاهد) مقایسه شدند. یافته ها و صحبتهای بیماران درمورد حالت خستگی، احساس سلامت، و نظرات پزشک و بیمار درمورد منشا خستگی جمع آوری شد. پس از مقایسه معلوم شد که اختلافات آماری ناچیزی میان بیماران دچار خستگی و بیماران شاهد وجود دارد ولیکن بیماران دچار خستگی در بررسی شرایط سلامت جسمانی و روانی به طور مشخصی وضع نامساعد تری از بیماران شاهد داشتند. پزشکان محاسبه کردند که خستگی در 63 درصد این بیماران منشا جسمانی دارد و منشا خستگی در 37 درصد باقیمانده، مسائل روانی است.

یافته های این بررسی نشان می دهد که گرچه بیشتر بیمارانی که با شکایت خستگی به پزشکان مراجعه می کنند، به نام یکی از علل ایجاد کننده خستگی خودداری مسائل جسمانی هستند، اما طیف وسیعی از علل روانی احتمالی هم در ایجاد خستگی دخالت دارند. تنها دو عامل افسردگی و اضطراب در افتراق خستگی جسمانی از خستگی روانی در این مطالعه به پژوهشگران کمک کردند. این دو عامل به طور مشخصی با خستگی روانی در ارتباط هستند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8502

به "خستگی؛ شکایت همیشگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خستگی؛ شکایت همیشگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید