خبرنگاران صالحی: میرزا کوچک خان از نمادهای هویتی ایران زمین است

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران -خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان، با اشاره به بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی گفت: میرزا کوچک خان از ابعاد مختلف، نماد هویتی برای ایران زمین و به گونه ای خاص برای استان گیلان است. او شخصیتی بود که برای نسل جوان روزگار ما می تواند آموزه های فراوانی داشته باشد.

خبرنگاران صالحی: میرزا کوچک خان از نمادهای هویتی ایران زمین است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، عصر امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه این استان قبل و بعد از تاریخ اسلام یک استان مهم در حوزه فرهنگ کشور بوده است، گفت: رهبر انقلاب در بیانات خود با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دو اولویت اصلی کشور را اقتصاد و فرهنگ برشمردند، به طور کلی می توان گفت زیربنای همه اقدامات با کار فرهنگی انجام می شود، بدین ترتیب در افق برنامه هفتم توسعه می توانیم همکاری هایی در این راستا با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و هم در فضای پیش روی برنامه هفتم توسعه و هم برنامه و بودجه سال 1400 همکاری های خود را گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی شرح داد: حتما باید برنامه مشخصی برای بزرگداشت این شخصیت بزرگ داشت، میرزا کوچک خان از ابعاد مختلف، نماد هویتی برای ایران زمین و به گونه ای خاص برای استان گیلان است.

صالحی یادآور شد: میرزا کوچک خان شخصیتی است که هم در بعد استقلال خواهی و مقابله با تجاوز بیگانگان به میهن پیشتاز بوده و هم در دین داری و دین مداری جایگاه برجسته ای داشته و هم نگرش های عدالت گرایانه ای در او شاخص بود.

وی در پایان گفت: میرزا کوچک خان در مجموع شخصیتی بود که برای نسل جوان روزگار ما می تواند آموزه های فراوانی داشته باشد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3553

به "خبرنگاران صالحی: میرزا کوچک خان از نمادهای هویتی ایران زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالحی: میرزا کوچک خان از نمادهای هویتی ایران زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید