خبرنگاران سالانه 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار می گیرند

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: به طور میانگین سالانه 400 هزار نفر در این سازمان تحت پوشش خدمات آموزشی این سازمان قرار می گیرند.

خبرنگاران سالانه 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار می گیرند

شاپور محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش گفت: نهضت سواد آموزی تنها بی سوادان صفر را باسواد نمی کند، وظایف جدیدی نیز در حوزه تثبیت و تحکیم سواد به این سازمان سپرده شده است که افراد در دوره های انتقال و تحکیم مورد آموزش قرار می گیرند.

وی افزود: 50 درصد از 400 هزار نفر در واقع بی سوادانی هستند که باسواد می شوند و 50 درصد دیگر هم افرادی هستند که بی سواد صفر نیستند و در دوره های انتقال جهت تحکیم سواد مورد آموزش قرار می گیرند.

رشد 6 درصدی سرانه آموزشی

رییس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین درباره سرانه آموزشی این سازمان گفت: سرانه دوره سوادآموزی از سال 92 به بعد چهار و شش دهم درصد رشد پیدا کرده که به صورت تفکیکی در دوره سوادآموزی 2 درصد و در دوره انتقال و تحکیم هر کدام یک درصد رشد یافته است.

محمدزاده ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین در ازای آموزش هر فرد یک میلیون تومان پرداخت می شود، به طور مثال اگر فردی به 20 نفر آموزش دهد و هر 20 نفر در آزمون شرکت کنند و پذیرفته شوند، 20 میلیون تومان به آن شخص پرداخت می شود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: سالانه 400 هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند، اما این طور نیست که اعتبار پرداختی سازمان 400 هزار میلیون تومان باشد، چراکه تمامی افراد تحت پوشش تا سرانجام سال در کلاس ها حضور پیدا نمی کنند و همچنین تمام آنها در آزمون ها قبول نمی شوند، سازمان به ازای افراد پذیرفته شده در آزمون نهایی یک میلیون به آموزش دهنده پرداخت می کند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: یک میلیون تومان در ازای آموزش این افراد مبلغ ناچیزی است؛ چرا که یافتن افراد بی سواد، آموزش و ترغیب آنها به حضور در کلاس درس کاری سخت است.

سوادآموزی بالای 98 درصد در برخی استان ها

رییس سازمان نهضت سوادآموزی شرایط سواد پیش و پس از انقلاب را مقایسه کرد و گفت: شرایط سواد با پیش و پس از انقلاب قابل قیاس نیست، پیش از انقلاب از هر 100 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال 48 و هشت دهم درصد بودند اما این عدد در آخرین سرشماری سال 95، به 94 و هفت دهم درصد رسیده است.

محمدزاده افزود: در حال حاضر در برخی از استان ها مانند تهران، مازندران، یزد، سمنان و اصفهان سوادآموزی در شرایط بهتری قرار گرفته است. تا سرانجام سال 98 در این استان ها بالای 98 درصد باسواد شده اند.

وی با بیان اینکه شرایط سوادآموزی در گروه بانوان و روستاییان از انقلاب تا به امروز رشد قابل ملاحظه ای داشته است، یادآور شد: در گروه سنی 10 تا 49 سال بانوان بعد از انقلاب رشد 58 درصدی و روستاییان به نسبت شهری ها رشد 60 درصدی سوادآموزی را داشته اند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: نهضت سواد اموزی که از برکات انقلاب است توانسته تفاوت نرخ زنان و مردان و روستایی و شهری را به حداقل برساند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3425

به "خبرنگاران سالانه 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالانه 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید