خبرنگاران تجلیل مقام صلیب سرخ از خدمات ایران به اتباع افغانستانی در مرز دوغارون

به گزارش مجله بای بلاگ، مشهد- خبرنگاران- جانشین موقت ریاست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: دولت ایران در معبر زمینی دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی فراتر از توان خود برای رسیدگی به امور اتباع افغانستانی همت و کوشش داشته است.

خبرنگاران تجلیل مقام صلیب سرخ از خدمات ایران به اتباع افغانستانی در مرز دوغارون

دنیل مونیوس روخاس روز یکشنبه در سفر به شهرستان تایباد و مرز دوغارون طی بازدید از مرکز پیش آگاهی از خطرات مین اضافه نمود: خدمات و همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران با کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر دستگاههای مرتبط از سایر کشورهای عضو پوشیده نیست.

وی ادامه داد: پروژه آموزشی پیش آگاهی از خطرات مین که به صورت مشترک با کمیته بین المللی صلیب سرخ، وزارت کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز دوغارون برگزار می گردد از مهمترین برنامه های کمیه بین المللی صلیب سرخ در ایران برای اتباع کشور افغانستان است.

جانشین موقت ریاست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: تمام دستگاههای متولی در امور اتباع خارجی فرایند بازگشت داوطلبانه اتباع افغانستانی را مورد حمایت خود قرار می دهند و نسبت به خدمات و کمکهای مورد احتیاج از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهند کرد.

روخاس به توزیع اقلام بهداشتی در بین اتباع خارجی افغانستان در گذرگاه رسمی دوغارون با همکاری هلال احمر و صلیب سرخ اشاره نمود و اضافه نمود: توزیع اقلام بهداشتی با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 در بین اتباع افغانستان که قصد خروج به سمت کشور خود را دارند یکی از نکات مهمی بود که در این مرز مشاهده کردم که این خود جای تشکر و قدردانی از مربیان و داوطلبان جمعیت هلال احمر، دستگاههای متولی به ویژه مردم این منطقه را دارد.

وی اضافه نمود: سازمانهای جهانی فعال در حوزه خدمات اتباع خارجی باید همچون همواره در کنار دولت ایران بوده و با استفاده از تجربیات یکدیگر در جهت کاهش مسائل اتباع خارجی به ویژه در کشورهای جنگ زده گامهای مثبتی بردارند.

مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال 1384 در مرز دوغارون تایباد فعال شده و آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلوها و محلهای مین گذاری از مهمترین آموزشهای ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال 2005 میلادی ماهانه 172 نفر از شهفرایندان این کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته اند و در پی آموزشهای ارائه شده در ایران این رقم به ماهانه 40 نفر کاهش یافته است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز 211 هزار نفر از اتباع افغانستانی که قصد خروج به سمت کشور خود را داشته اند در مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین مرز دوغارون خراسان رضوی آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.

ملاقات با فرماندار تایباد، بازدید از مرکز خدمات پیش آگاهی از خطرات مین و گفت و گو با چند تن از اتباع افغانستانی از برنامه های سفر چند ساعته جانشین موقت ریاست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود.

استان خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار گرفته است.

شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6458

به "خبرنگاران تجلیل مقام صلیب سرخ از خدمات ایران به اتباع افغانستانی در مرز دوغارون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجلیل مقام صلیب سرخ از خدمات ایران به اتباع افغانستانی در مرز دوغارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید