خبرنگاران ایمن سازی 330 هزار نوبت سر دام در فراهان کلید خورد

به گزارش مجله بای بلاگ، اراک - خبرنگاران - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: ایمن سازی 330 هزار نوبت سر دام علیه بیماری های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام با هدف حفظ و ارتقای سلامت سال جاری در این شهرستان کلید خورده است..

خبرنگاران ایمن سازی 330 هزار نوبت سر دام در فراهان کلید خورد

جواد مهرعلی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: 9 هزار راس دام سنگین و 25 هزار راس دام سبک از ابتدای امسال علیه بیماری های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند.

وی از اجرای مرحله بهاره طرح واکسیناسیون طیور بومی شهرستان فراهان علیه بیماری نیوکاسل اطلاع داد و گفت: این طرح با همکاری دهیاری ها برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در سطح روستاهای شهرستان اجرا می گردد.

مه علی گفت: اجرای مرحله بهاره طرح واکسیناسیون رایگان دام ها علیه بیماری بروسلوز و طاعون نشخوار نمایندگان کوچک در کانون این بیماری ها در شهرستان در دستور کار است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان یادآورشد: 315 هزار و 533 نوبت سر دام پارسال در این شهرستان علیه بیماری های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

مهرعلی ادامه داد: 280 مورد تست سل و بروسلوز و 45 تست مشمشه نیز سال گذشته در راستای شیوع احتمالی این بیماری ها در شهرستان فراهان انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان اضافه کرد: 2 راس دام آلوده در جریان پایش و مراقبت دام های شهرستان فراهان علیه این بیماری ها شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مهرعلی گفت: 475 مورد پایش فعال و غیر فعال و 359 مورد نمونه برداری پارسال از واحدهای پرورش طیور صنعتی، روستایی و محیط زیست انجام شد که موردی از بیماری های واگیردار در این اقدامات مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح واکسیناسیون دام ، پایش و مراقبت بیماری های واگیردار از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل از برنامه های اولویت دار شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان در امسال است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان از دامداران خواست: با رعایت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای و واکسینه کردن به موقع دام ها از شیوع احتمالی بیماری های دام و طیور در واحدهای خود پیشگیری نمایند.

مهرعلی جلوگیری حمل و نقل غیر مجاز دام در مبادی ورودی و خروجی شهرستان فراهان با هماهنگی نیروی انتظامی و مراجع قضایی را از دیگر برنامه های شبکه دامپزشکی این شهرستان در امسال دانست و گفت: با اجرای این طرح یک مورد پرونده حمل و نقل غیر مجاز دام امسال تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی اعلام نمود: بازرسی از مراکز فراوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی از برنامه های اولویت دار شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان در راستای بهبود بهداشت مواد غذایی در شهرستان است و بر این اساس در ایام سپری شده امسال 2 پرونده با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

15 هزار و 500 راس دام سنگین و 70 هزار راس دام سبک در فراهان وجود دارد.

شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای 2 بخش مرکزی به مرکز فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2207

به "خبرنگاران ایمن سازی 330 هزار نوبت سر دام در فراهان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایمن سازی 330 هزار نوبت سر دام در فراهان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید