خبرنگاران استاندار اردبیل: مذاکرات مالی با جمهوری آذربایجان از سرگرفته می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: به دلیل شیوع کرونا جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان در منطقه مرزی 2 کشور به تعویق افتاده که در آینده نزدیک این جلسات و نیز مروادات مالی دوباره از سرگرفته می گردد.

خبرنگاران استاندار اردبیل: مذاکرات مالی با جمهوری آذربایجان از سرگرفته می گردد

اکبر بهنامجو روز شنبه در سفر به شهرستان پارس آباد و بازدید از پروژه های در دست اجرا در این شهرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه کرونا با شیب نزولی در کشور ما و آذربایجان روبرو شده جلسات مشترکی را با مسوولان کشور همسایه برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی بارانداز ریلی شهرستان پارس آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان نیز سال جاری در دستور کار قرار گرفته و با برطرف مشکل کرونا فرایند فعالیت ادامه می یابد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه راه اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک و بارانداز ریلی در پارس آباد احداث می گردد.

بهنامجو با بیان اینکه در هفته گذشته مشاوران بارانداز ریلی، نقشه و طراحی این پروژه را تکمیل نموده اند، اضافه کرد: نقشه و طراحی پروژه توسط مشاوران ایرانی تحویل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شده و در کارگروه های تخصصی در حال آنالیز کارشناسی برای تصویب است .

او گفت: تفاهم نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه آهن امضا شده و پیش بینی می گردد تا 2 ماه آینده آغاز امنیت اجرایی در محدوده شمال استان آغاز گردد.

وی ایجاد شهرک صنعتی مشترک و بارانداز ریلی را بستر توسعه برای استان اردبیل برشمرد و اضافه کرد: اجرای این پروژه ها در توسعه تجاری و مالی موثر بوده و همچنین افزایش فراوریات کشاورزی در منطقه را سبب می گردد.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی ، بسته بندی و جهش فراوری فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه ها چندین پروژه اساسی و زیرساختی شهرهای مرزی در حال اجراست، اضافه کرد: پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه ای در شهرستان پارس آباد و شهرهای شمالی پروژه های مهمی هستند که اقتصاد و صادرات این شهرها را متحول می نمایند و قطعا به میزان صادرات و محصولات اضافه نموده خواهد شد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1949

به "خبرنگاران استاندار اردبیل: مذاکرات مالی با جمهوری آذربایجان از سرگرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اردبیل: مذاکرات مالی با جمهوری آذربایجان از سرگرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید