جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 25 اسفندماه 99

به گزارش مجله بای بلاگ، شاخص بورس امروز کار خود را با فرایند نزولی آغاز کرد و سه هزار واحد کاهش داشت، اما بعد از گذشت مدتی شاهد کاهش فشار فروش، جمع آوری صف های سنگین و ایجاد فرایند صعودی در برخی نماد های عظیم بودیم. اتفاقی که باعث شد جهت شاخص کل تغییر کند و بعد گذشته 30 دقیقه از آغاز بازار میزان کاهش شاخص کل به هزار و 800 واحدی محدود گردد. تا اینجای کار شاخص کل بورس 15 صدم و شاخص هم وزن چهار صدم درصد کاهش پیدا نموده اند. کچاد تنها نماد شاخص ساز با تاثیر مثبت بر شاخص کل است و دیگران از جمله فملی، شبندر، خودرو، وپارس، شتران و وتجارت تاثیر منفی روی شاخص کل گذاشته اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 25 اسفندماه 99

ترمز فرایند صعودی بورس کشیده شد

به گزارش خبرنگاران، از مجموع 274 نماد بورسی معامله شده در ساعات ابتدایی بازار امروز، حدود 241 نماد یعنی بیش از 80 درصد نماد ها فرایند نزولی دارند و ارزش سهام خود را از دست داده اند. در طرف مقابل تنها 33 نماد بورسی با رنگ سبز به بازار آمده و فرایند صعودی دارند. همچنین در بازار فرابورس از مجموع 165 نماد معامله شده در ساعات ابتدایی بازار، 124 نماد ارزش سهام خود را از دست داده اند و 41 نماد در مدار صعودی حرکت می نمایند. موردی که نشان می دهد در هر دو بازار نماد های قرمزرنگ اکثریت قاطع را در اختیار دارند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه 25 اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز رنگ سبز را کنار گذاشته و نماد ها عموما قرمزرنگ بودند، اما بعد از گذشت مدتی کوتاه دوباره رنگ سبز در نقشه خودنمایی می نماید هرچند نه مثل یک دو روز گذشته. امروز بانک ها و موسسات اعتباری بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده اند. صف فروش سنگین بانک دی بعد از مدت ها جمع آوری شده و شاهد فرایند صعودی در نماد دی هستیم. عظیمان بانکی شرایط مساعدی ندارند. وتجارت، وبصادر و وپارس فرایند نزولی در پیش گرفته اند و وبملت با قیمتی نزدیک به روز گذشته معامله می گردد. صندوق های سرمایه گذاری ETF با نوسان کمی نسبت به روز قبل کار خود را شروع نموده اند و در بینشان دارا یکم حدود یک درصد عقب نشینی نموده است. در کنار دی، صف فروش برکت هم صبح امروز جمع آوری شده و شاهد افزایش 2.3 درصدی قیمت سهام این نماد هستیم. دروز با صف خریدش پربازده ترین نماد دارویی در بازار امروز است و دیگر نماد ها عموما صف فروش دارند. در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد تشکیل صف فروش دوباره برای اغلب نماد های کوچک هستیم و لیدر ها خودشان را از دیگر نماد ها گروه جدا نموده اند. خودرو نزدیک به قیمت روز گذشته و خساپا با رشد 1.3 درصدی معامله می گردد. نماد های عظیم شیمیایی امروز عموما صعودی هستند و کوچک تر ها به فرایند نزولی خود ادامه می دهند. در بین عظیمترها، شلعاب صف خرید دارد، شپترو، شبصیر، نوری، آریا، فارس و ... هم سبزرنگ هستند. فرآورده های نفتی امروز کار خود را با فرایند آرام صعودی شروع نموده اند. شپنا و شبریز یک درصد و شتران و شبندر کمتر از یک درصد رشد نموده اند. استخراج کانه های فلزی، محصولات غذایی و محصولات چوبی از گروه های سبزرنگ بازار امروز هستند. فلزات اساسی، سیمانی ها، عرضه برق و گاز، زراعت، ماشین آلات، لاستیک و پلاستیک، اما از جمله گروه های قرمزرنگ بازار هستند و در ساعات ابتدایی معاملات امروز عملکرد خوبی از خود به جا نگذاشته اند.

بیش از نصف بازار در صف فروش

با وجود بهبود فرایند شاخص کل نسبت به ساعات ابتدایی، همچنان تا خاتمه بازار 366 نماد پیروز به جمع آوری صف فروش نشدند و تا خاتمه معاملات امروز همچنان 57 درصد بازار با صف فروش دست و پنجه نرم می نماید. البته ارزش صف ها نسبت به روز های قبل کاهش پیدا نموده و امروز حدود سه هزار و 840 میلیارد تومان صف فروش در بازار تشکیل شده است. از آن سو حدود 36 نماد یعنی شش درصد بازار شاهد تشکیل صف خرید به ارزش مجموع 400 میلیارد تومان هستند.

سدور؛ سنگین ترین صف فروش بازار

در غیاب نماد هایی مثل کاما، دی و برکت، امروز عنوان سنگین ترین صف فروش بازار سرمایه نصیب سدور شده است. حدود هزار و 200 سهامدار شرکت سیمان دورود، تقریبا 30 میلیون سهام خود را به ارزش 57 میلیارد تومان به فروش گذاشته و تا خاتمه معاملات خریداری برای آن وجود ندارد. خزر با صف فروش 54 میلیارد تومانی در رتبه دوم ایستاده و غصینو با صف فروش 53 میلیارد تومانی در مقام سوم قرار گرفته است. پتایر، سنیر، ثنوسا، کویر، گدنا و خنصیر از دیگر نماد های دارای صف فروش در بازار امروز هستند.

پترول؛ سنگین ترین صف خرید بازار

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان امروز شاهد تشکیل سنگین ترین صف خرید بازار سرمایه است. ارزش صف خرید پترول در ساعات خاتمهی معاملات به حدود 28 میلیارد تومان می رسد. وتوکا با صف خرید 23 میلیاردی در رتبه دوم و شگویا با صف خرید 20 میلیاردی در رتبه سوم ایستاده است. غپاک، فارس، فسازان، دی، شلعاب، دروز و تاپیکو از دیگر نماد های دارای صف خرید سنگین در بازار امروز به حساب می آیند.

شاخص بورس در نیمه دوم معاملات صعودی شد

شاخص کل بورس تهران در خاتمه معاملات امروز دوشنبه 25 اسفندماه با رشد 9 هزار و 66 واحدی به رقم یک میلیون و 254 هزار و 252 واحد رسید و از نیمه کانال 1.2 میلیونی عبور کرد تا امید ها به تثبیت فرایند صعودی بیشتر گردد. امروز شاخص کل 73 صدم درصد و شاخص هم وزن 13 صدم درصد رشد داشتند که نشان می دهد شرکت های عظیم امروز شرایط بهتری داشتند. فارس، تاپیکو، کچاد، ومعادن، فخوز، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

نقشه بازار در خاتمه معاملات روز دوشنبه 25 اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار در خاتمه معاملات امروز نسبت به ابتدای آن شرایط بهتری دارد. صندوق های سرمایه گذاری مثل همواره پرمعامله ظاهر شدند و در بین آنها شاهد کاهش دو درصدی قیمت واحدهای صندوق های دولتی پالایش و دارا یکم بودیم. دیگر صندوق های سهامی با مدیریت فعال عموما فرایند صعودی داشتند و با افزایش قیمت واحدها روبرو شدند. بانک ها و موسسات اعتباری امروز عموما نزولی بودند و چهار نماد شرایط خوبی را تجربه کردند. دی که در هفته های اخیر دائما با صف فروش سنگین دست و پنجه نرم می کرد، امروز در اتفاقی شگفت انگیز به صف خرید رسید و شش درصد افزایش قیمت داشت. وبملت و ونوین دیگر نمادهای سبز این گروه بودند. وتجاره در نزدیکی قیمت روز گذشته به کار خود خاتمه داد و وبصادر، وآیند، سامان و وپارس قرمزرنگ بودند. محصولات شیمیایی بهترین عملکرد را در بازار امروز به جا گذاشتند. پترول، شلغاب، فارس، شپترو، شبصیر، مارون، جم پیلن، زاگرس، شگویا، تاپیکو و نوری از جمله نمادهایی بودند که بیش از پنج درصد افزایش قیمت پیدا کردند. دارویی ها امروز همچنان نزولی بودند و در این گروه تنها چند نماد سبزرنگ از جمله دروز به چشم می خورد. برکت در معاملات امروز نوسان چندانی نداشت و نزدیک به قیمت روز گذشته به کار خود خاتمه داد. خودرویی ها دوباره قرمزپوش شدند. تا خاتمه معاملات امروز اغلب نمادهای این گروه حتی لیدر یعنی خودرو به صف فروش رسیدند و خساپا هم یک درصد ارزش خود را از دست داد. فرآورده های نفتی نوسان چندانی نداشتند، نمادهای فلزی رفتارهای متفاوتی از خود نشان دادند. ذوب و فملی نزدیک به قیمت روز گذشته معامله شد، کاوه، فخوز، فسازان، ارفع و وتوکا صعودی و در طرف مقابل فوکا، فالوم، کیمیا و نمادهای کوچک نزولی بودند. در گروه محصولات غذایی هم نمادهای پرمعامله مثل غزر، غپاک، غپینو، غسالم و غفارس صعودی بودند اما دیگران اغلب صف فروش داستند. گروه های کوچک بازار سرمایه نتوانستند در معاملات امروز به فرایند صعودی برگردند و اغلب با کاهش قیمت سهام روبرو شدند.

رکوردشکنی فروش اوراق دولتی در بورس

معامله گران بورس امروز حدود هفت میلیارد و 886 میلیون سهام و اوراق اقتصادی را در قالب 719 هزار معامله به ارزش شش هزار و 457 میلیارد تومان دادوستد کردند که کمی نسبت به روز گذشته کاهش پیدا نموده است. در بازار فرابورس هم شاهد معاملات 44 هزار و 800 میلیاردی بودیم. موردی که نشان می دهد در روز های خاتمهی سال حجم فروش اوراق دولتی به بالاترین میزان خود رسیده و افزایش چشمگیری پیدا نموده است. امروز نماد های برکت، غزر، اپال، خودرو، شپنا، خساپا و فملی پرتراکنش ترین نماد های بورس و دی، چخزر، کزغال، شاروم، وسپهر، آریا و کلر پرتراکنش ترین نماد های فرابورس بودند.

520 میلیارد تومان دیگر از بورس خارج شد

سهامداران حقیقی امروز حدود 520 میلیارد تومان سهام خود را به شرکت های حقوقی فروختند و از بازار خارج کردند. مدت زیادی است که شرکت های حقوقی در حال خرید سهام حقیقی ها هستند و این مورد می تواند ناشی از الزام صندوق های درآمد ثابت به خرید سهام باشد. بطورکلی امروز نماد های وآیند، بنو، غزر، شبندر، وتجارت، وبملت، اپال، فملی، وسپهر و دماوند شاهد بیشترین خروج پول حقیقی و حمایت حقوقی ها بودند. در طرف مقابل امروز سهامداران حقیقی سراغ خرید سهام برکت، مارون، شلعاب، بپاس، وبصادر، دروز، فسازان، غگلپا، جم پیلن و وتوکا رفتند.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7009

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 25 اسفندماه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 25 اسفندماه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید