جاهای دیدنی که بازدید از آنها ممنوع ست !

به گزارش مجله بای بلاگ، در سرتاسر دنیا مکان های دیدنی ویژه ای وجود دارد که مقصد ممنوعه به شمار میروند؛ بازدید و ورود به هر کدام از این مناطق به دلایق خاص و شرایط عجیب این مکانها برای عموم مردم ممنوع اعلام شده.

جاهای دیدنی که بازدید از آنها ممنوع ست !

جاذبه های دیدنی که شما نمی توانید از آن ها بازدید کنید

زیاد شدن انواع سفرها، بازدید از مکان های عجیب و غریب را میسر نموده است در حالی که همه زمین های مناطق استوایی یا موزه های شهر حاوی آثار باستانی هستند اما چندین مکان ویژه وجود دارد که تنها تعداد کمی از افراد مجاز به ورود یا بازدید از آن ها می باشند . در این بخش از گردشگری نمناک لیستی از مکان هایی آورده شده است که اساساً بازدید از آن ها برای عموم مردم ممنوع هستند.

7 مقصد ممنوعه ای که شما نمی توانید از آن ها بازدید کنید

1. بایگانی های سری واتیکان - واتیکان:

یک کتابخانه با بعضی از قدیمی ترین متون در دنیا را تصور کنید، این مکان در زیر یک ساختمان عظیم وجود دارد و دیدن آن برای بسیاری از مردم محدودیت دارد . بین مردم جا افتاده است که واتیکان آرشیوی از یک محدوده ادبیات را پنهان نموده است .

آن ها متون زیادی را در طول قرن ها، از جمله اسناد دولتی، مکاتبات، کتاب های مرجع پاپ و دیگر اسناد مهم را جمع نموده اند و چنانچه در نمناک می خوانید این آرشیو در زمره خطرناک ترین مکان های روی زمین در نظر گرفته می گردد. در سال 1881 ، پاپ لئو سیزدهم اجازه داد تا تعدادی از محققان وارد مکان آرشیو شوند و از متون باستانی تحقیقاتی را انجام دهند و این اولین باری بود که به کسی خارج از کلیسا اجازه ورود داده شده بود .

متخصصان بسیار شایسته تنها افراد خارج از کشور مجاز به ورود هستند اما هنوز چیز های زیادی وجود دارد که دانشمندان مجاز به دیدن آن ها نبوده اند .

2. جزیره سنتینل شمالی - هندوستان :

بازدید از جزایری با درخشان ترین سواحل همواره مکانی عالی برای تعطیلات یا ماه عسل است اما سواحلی نیز وجود دارد که با وجود زیبایی مناظرشان نمی توانید از آن ها دیدن کنید.

در زنجیره ای از جزایر شناخته شده به نام آندامان، مکان کوچکی که به نام جزیره سنتینل شمالی شناخته می گردد، وجود دارد. تکه کوچکی از زمین که میراث خانواده ای است به نام سنتینلیس و از آنجا که آن ها با خارجی ها و سایر افراد مخالف هستند، کشور هند به صراحت هر گونه سفر به این جزیره را ممنوع نموده است .

در نیمه دوم سال 2018، یک مبلغ مسیحی به نام جان آلن کوشش کرد تا مسیح را به مردم جزیره سنتینل شمالی بشناساند اما متأسفانه هنگامی که سنتینلی ها او را تهدید تلقی کردند، جان خود را از دست داد و توسط آن ها کشته شد .

جزیره زیبا ولی ممنوع هندوستان

مکان های دیدنی اما ممنوعه دنیا

3 - غار لاسکاوکس - فرانسه :

غار لاسکاوکس واقع در جنوب غربی فرانسه در منطقه دوردوگن در نزدیکی روستای مونتیگناک قرار گرفته است و بعضی از مشهورترین نمونه های نقاشی های غاری در دیواره های آن واقع شده است.

حدود 600 نقاشی در این غار وجود دارد که بیشتر آن ها حیوان هستند و اسب ها بیشترین تعداد را دارند.گوزن ، گاو میش، بز کوهی، گاومیش کوهان دار امریکایی و کمی هم گربه است. تاریخ این نقاشی ها در حدود 17.000 - 15.000 سال پیش از میلاد مسیح است و در دوره پارینه سنگی بوده است . ورود به غار از دهه 60 به دلیل یک سری تهاجم های غیر طبیعی قارچی محدود شده است.

از آنجا که حضور انسان در غار بسیار مخرب است ، تنها یک نگهبان می تواند یک بار در هفته وارد گردد و آن هم تنها برای چند دقیقه .

نقاشی های غار ممنوعه فرانسه

جاهای دیدنی ممنوع در دنیا

4. منطقه 51 نوادا آمریکا:

اگر شما علاقه مند به داستان های علمی تخیلی و وجود بیگانگان هستید، شکی نیست که از این مکان خبر دارید. منطقه 51 یکی از تاسیسات نظامی ایالات متحده است که در دهه 1960 ساخته شد .

آنچه در منطقه 51 می گذرد، تا حد زیادی برای مردم ناشناخته است. این مرکز در بسیاری از تئوری های توطئه بیگانه قرار گرفته است و بسیاری از گروه ها خود را وقف افشای آزمایش ها خارجی نموده اند که گفته می گردد در اینجا اتفاق افتاده است .

به احتمال زیاد، منطقه 51 به سادگی یک مرکز آزمایشی برای سلاح های نظامی و فن آوری هواپیما های آزمایشی است و ورود به پایگاه به شدت برای عموم ممنوع است .

مکان های دیدنی ولی ممنوع

5. جزیره سورتسی ایسلند:

فعالیت های آتشفشانی مسئول بسیاری از گیاهان سبز شاداب در این مناطق دور افتاده دنیا است. همچنین می تواند بیشتر از چند ساعت طول بکشد . یک رویداد آتشفشانی ویژه که در 14 نوامبر 1963 شروع شد بسیار مهم بوده است. فوران ها از این روز شروع شد و تا ژوئن سال 1967 ادامه یافت و نتیجه این اتفاق تولد جزیره ای به نام سورتسی بود که در حال حاضر جوانترین مکان دنیا است .

جزیره جوان ولی ممنوعه ایسلند

گروه کوچکی از دانشمندان تنها کسانی هستند که اجازه پا گذاشتن در سورتسی را دارند و این کار به محیط زیست این جزیره اجازه را می دهد تا بدون دخالت رشد کند .

6. جزیره مارها برزیل :

به طور رسمی گفته می گردد جزیره ای به نام ایلها دو کوئیمادا گراند در فاصله بسیار کمی از ساحل سائو پائولو برزیل است. به دلیل فراوانی مارهایش شناخته شده است و تنها خانه شناخته شده ماری بدنامی به نام افعی لانچد طلایی است که زهر آن به اندازه ای سمی است تا گوشت انسان را ذوب کند .

دولت هر گونه سفر به این جزیره را ممنوع نموده است.

جزیره ممنوعه مار ها در برزیل

7. جزیره برادر شمالی - نیویورک - آمریکا :

با برگشت تیفوید ماری این اتفاق رخ داد، او اولین شخص مبتلا به این بیماری بود و بعداً به یک مرکز توانبخشی نوجوانان که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برند ، تبدیل شد. جدیدترین تجسم این جزیره این است که به یک پناهگاه پرنده محافظت شده تبدیل شده است . این یک صندلی مقدس است که مطلقاً هیچ کس اجازه بازدید از آن را ندارد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: نمناک
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1558

به "جاهای دیدنی که بازدید از آنها ممنوع ست !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی که بازدید از آنها ممنوع ست !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید