تجربه رانندگی متفاوت با سیستم هشدار دهنده نو

به گزارش مجله بای بلاگ، یکی از مواردی که در حین رانندگی ممکن است برای بعضی رانندگان آزار دهنده باشد توقف طولانی پشت چراغ قرمز است. اما ظهور یک فناوی نوین باعث رهایی افراد از این حس ناخوشایند خواهد شد.

تجربه رانندگی متفاوت با سیستم هشدار دهنده نو

اخیرا چراغ های هدایت هوشمندی توسعه داده شده اند که با اتصال به صفحه نمایش تعبیه شده روی داشبور خودرو(همچون سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی) به رانندگان اطلاع می دهند که برای عبور راحت از چراغ قرمز چه سرعتی می بایست داشته باشند و اگر راننده در هر صورت پشت یک چراغ قرمز ماند، این صفحه نمایش اطلاعات مربوط به مدت زمان ماندن تا چراغ سبز بعدی را دریافت و به وی اطلاع خواهد داد.

این فناوری از جهاتی بسیار کاربردی است چرا که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان می گردد و به طور قابل توجهی از زمان توقف خودروها در جاده ها به علت ماندن در پشت چراغ قرمز می کاهد.

این چراغ های هدایت هوشمند می توانند اطلاعات را از فاصله حداکثر دو سوم مایل(یا یک کیلومتر) به ماشین های مجهز به این فناوری منتقل نمایند.

شرکت دولتی Highways England و شرکت مشاوران زیرساختی Amey پس از آزمایش این فناوری جالب دریافتند که چراغ های هدایت با هدف حذف توقف های غیرضروری تا یک چهارم از مقدار انتشار گازهای آلاینده حاصل از خودروها می کاهند.

هنگامی که وسایل نقلیه حرکت می نمایند، فراوری گازهای آلاینده افزایش می یابد و قطع این فرایند فراوری کربن دی اکسید و نیتروژن اکسید را به ترتیب 27 و 17 درصد کاهش می دهد.

سالانه حدود هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. این فناوری که با اسم Green Light Optimal Speed Advisory شناخته می گردد قبلاً در خیابان های A2 و M2 در جنوب شرقی انگلیس و در خیابان A45 بیرمنگام آزمایش شده است.

آخرین آزمایشی که برای آنالیز این فناوری صورت گرفت حدود چهار ماه به طول انجامید و 825 هزار پوند هم هزینه در بر داشت. آخرین آزمایش در دو عظیمراه در منطقه منچستر عظیم انجام شد. محققان طی این مطالعه مقدار انتشار گاز خودرو مجهز به این فناوری و خودروی فاقد این فناوری را سنجیدند. پس از آن محققان شاهد بیشترین مقدار کاهش انتشار وسیله نقلیه سنگین بودند زیرا این نوع وسایل نقلیه معمولاً آلودگی هوا بیشتری ایجاد می نمایند.،ایسنا

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7649

به "تجربه رانندگی متفاوت با سیستم هشدار دهنده نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه رانندگی متفاوت با سیستم هشدار دهنده نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید