تأثیر کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا بر اقتصاد روسیه

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر دارایی روسیه گفت: بدون تردید بسیاری از بخش های اقتصاد کشور به دلیل کاهش قیمت نفت و گسترش ویروس کرونا دچار رکود شده، پیش بینی های اقتصاد کلان منحراف شده و بودجه دولت در امسال با کمبود روبرو خواهد بود.

تأثیر کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا بر اقتصاد روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آنتون سیلوانوف وزیر اقتصاد و دارایی روسیه گفت که بسیاری از بخش های اقتصاد این کشور به دلیل کاهش قیمت نفت و گسترش نوع جدید ویروس کرونا دچار رکود شده است.

سیلوانوف امروز (چهارشنبه) در سخنرانی در نشست گسترده مقامات وزارت دارایی گفت: اخیراً، شما شاهد هستید که ما با شرایط دشواری برای روسیه روبرو شده ایم - و آن کاهش قیمت منابع انرژی ما است که همیشه یکی از اصلی ترین فاکتورهای خطر برای اقتصاد کشور بوده است. پیش از این درباره بخش هایی مانند حمل و نقل، از جمله سفرهای هوایی ، گردشگری و مشاغل کوچک صحبت نموده ایم، به دنبال آننها تعداد بیشتری از بخش های مالی نیز تحت تاثیر شرایط کنونی قرار می گیرند. ما شاهد کاهش حجم خرید کالاهای مصرفی گران قیمت ، از جمله اتومبیل هستیم.

وزیر دارایی با یادآوری این مسئله شد که بودجه فدراسیون روسیه در سال 2020 با کمبود روبرو خواهد بود، تأکید کرد: اوضاع به بهترین شکل در حال توسعه نیست، بنابراین روسیه از پیش بینی های اقتصاد کلان که برای سال 2020 اجرا شده است منحرف می گردد: به عنوان مثال ، سقوط قیمت نفت تقریباً سه تریلیون روبل از حجم درآمد نفت و گاز دولت را کاهش داده است. لازم به یادآوری است که بودجه کل فدرال حدود 20 تریلیون روبل است. اکنون ما مجبور هستیم از بودجه ذخیره خود در صندوق رفاه ملی استفاده کنیم.

سیلوانوف اضافه کرد: با این حال ، ما اکنون باید منابع خود را بر حمایت هدفمند و مؤثر از بخش های آسیب دیده از اقتصاد ، کسب و کارهای کوچک و مناطقی از کشور متمرکز کنیم که بدون حمایت دولت موجودیت خود را از دست خواهند داد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1289

به "تأثیر کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا بر اقتصاد روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا بر اقتصاد روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید