باکتری های روده با کروناویروس مبارزه می نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، تازه ترین مطالعات نشان می دهد که میکروبیوم موجود در روده فرد می تواند در مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از علائم شدید آن نقش داشته باشد.

باکتری های روده با کروناویروس مبارزه می نمایند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، کوشش ها و تحقیقات برای کشف رمز و راز ویروس کرونا که بیش از 91 میلیون نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده، ادامه دارد.

در جدیدترین آنالیز های نشان داده شده است که میکروبیوم موجود در روده فرد می تواند در مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از علائم شدید آن نقش داشته باشد.

هر فرد یک مجموعه منحصر به فرد از باکتری ها را در روده خود دارد که نقش های مختلفی از جمله در تعدیل پاسخ ایمنی ایفا می نماید.

رابطه عملکرد روده با ویروس چیست؟

تحقیقات اجرا شده در کره جنوبی نشان می دهد کسانی که از عملکرد ضعیف روده رنج می برند بیشتر به کرونا مبتلا می شوند، زیرا کمبود میکروب های سالم باعث می گردد ویروس به راحتی سلول های دستگاه گوارش را آلوده کند.

همچنین در تحقیقات دیگری در دانشگاه چینی هنگ کنگ معین شده است که افراد مبتلا به کرونا دارای ترکیب میکروبیوم بسیار تغییر یافته هستند.

محققان هنگ کنگی خون، مدفوع و سوابق بیماران آلوده به Covid-19 را در ماه های فوریه و مه 2020 آنالیز کردند.

آنها همچنین نمونه هایی از 78 فرد فاقد Covid-19 را که قبل از همه گیری در مطالعه میکروبیوم شرکت داشتند، جمع آوری کردند.

پاسخ های سیستم ایمنی

این مطالعه به این نتیجه رسید که میکروبیوم روده ممکن است با تعدیل پاسخ های ایمنی میزبان در میزان شدت کرونا نقش داشته باشند.

بر اساس مقاله تحقیقی منتشر شده در مجله Gut، نویسندگان همچنین دریافتند که بیماران Covid-19 دارای سطوحی از باکتری های استفاده شده در روده خود هستند که برای تعدیل پاسخ ایمنی فرد شناخته می شوند.

یک ویژگی ترسناک کرونا

علاوه بر این، نمونه های خون نشان داده است که این نقص میکروبی همچنین با سطوح بالاتر سیتوکین ها، یعنی مولکول های کوچکی که بخشی طبیعی از پاسخ ایمنی هستند، ارتباط دارد، اما در صورت عدم تنظیم صحیح، می تواند باعث آسیب گردد.

ویژگی خطرناک کرونای حاد این است که سیستم ایمنی بدن پس از عفونت با ویروس کرونا تبدیل به حالت نارسایی می گردد و در موارد شدید به سلول ها و بافت های سالم حمله می نماید.

اگر شرایط بیمار به این مرحله برسد، مداخله در آن سخت است؛ به همین خاطر اکنون، جلوگیری از هجوم سیتوکین ها، به کانون اصلی آزمایش ها بر روی داروی ویروس کرونا تبدیل شده است.

تشدید عفونت

این مطالعه یک مطالعه مشاهده ای بود و نمی توانست معین کند که آیا Covid-19 میکروبیوم روده را تغییر می دهد یا یک میکروبیوم ضعیف باعث عفونت شدیدتر می گردد.

محققان آزمایشگاه فعل و انفعالات میکروبی انسانی در دانشگاه کره جنوبی داده های مطالعات مختلفی را آنالیز کردند که تأثیر سلامتی ضعیف روده برویروس کرونا را تبیین می نماید.

دکتر هینام استنلی کیم رئیس این تحقیق، معتقد است که اکنون شواهد محکمی برای اثبات این ادعا وجود دارد که میکروبیوم روده نقشی اساسی را در پاسخ ایمنی به عفونت SARS-CoV-2 ایفا می نماید.

سلامتی و رژیم غذایی فرد

دکتر کیم خاطرنشان می نماید که یک روده ناکارآمد ممکن است شدت عفونت را تشدید کند، زیرا سطح پایین میکروبی دسترسی ویروس کرونا را به سطح دستگاه گوارش و اندام های داخلی آسان می نماید.

وی همچنین شرح داد: به نظر می رسد ارتباط واضحی بین میکروبیوم روده تغییر یافته و کرونای حاد وجود دارد. میکروبیوم روده بسیار حساس است و بسته به سلامتی، رژیم غذایی و محیط فرد واکنش نشان می دهد.

افراد مسن خطرناک ترین گروه هستند

دانشمندان در حال مطالعه بیشتر هستند، اما آنچه معروف است افرادی که دارای بیماری زمینه ای مانند فشار خون بالا، چاقی و دیابت هستند، میکروبیوم نامتعادلی دارند.

دکتر کیم گفت: افراد مسن بیشتر از دیگران براثر ابتلا به کرونا می میرند. مرکز کنترل بیماری ها در ایالات متحده نیز اعلام نموده است که افراد بالای 85 سال 630 برابر بیشتر از افرادی که بین 18 تا 29 سالگی هستند در معرض مرگ براثر ویروس کرونا قرار می گیرند؛ زیرا غالبا عملکرد میکروبیوم آن ها ضعیف است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5766

به "باکتری های روده با کروناویروس مبارزه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری های روده با کروناویروس مبارزه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید