بانک مرکزی به یاری بساز و بفروش ها کاری می نماید فروشندگان ناز نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، در حالی بانک مرکزی از کاهش 3.1 درصدی قیمت مسکن در تهران خبر داده که رئیس اتحادیه املاک گفت: گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن را قبول نداریم.

بانک مرکزی به یاری بساز و بفروش ها کاری می نماید فروشندگان ناز نمایند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، امروز بانک مرکزی طبق روال همیشگی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد. بر این اساس معاملات صورت گرفته فروردین ماه با رشد منفی 60.3 درصدی نسبت به اسفندماه 99 به 2100 فقره کاهش یافته است.

متوسط قیمت مسکن در ماه مورد اشاره نیز با رشد منفی 3.1 درصدی به 29 میلیون و 320 هزار تومان کاهش یافت. در اسفند گذشته متوسط قیمت 30 میلیون و 270 هزار تومان بود.

این در حالی است که رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن واقعی نیست.

مصطفی قلی خسروی در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: متاسفانه بانک مرکزی با این گزارش ها، بازار را به تنش می کشد.

وی ادامه داد: نمی دانیم چه کسی از بانک مرکزی خواسته، گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کند.

وی یادآور شد: رسانه ها، وزیر راه و شهرسازی اتحادیه املاک در کوشش هستند تا قیمت مسکن کاهش یابد، در این راستا نیز وزیر راه گفته قیمت مسکن باید 25 درصد کاهش یابد که نظر ما به عنوان اتحادیه بیشتر از 25 درصد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در واکنش به این مسئله که بانک مرکزی اعلام می نماید اطلاعات را از آمار های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور استخراج نموده است، گفت: بانک مرکزی هیچ تعاملی با اتحادیه ندارد و ماموریت دارد بازار را به تشنج بکشاند تا بانک ها ورشکسته نشوند.

قلی خسروی اضافه نمود: آرزوی ما داشتن یک بانک مرکزی مستقل است؛ الان در بازار مسکن خریداران ناز می نمایند، اما بانک مرکزی به یاری بسازو بفروش ها کاری می نماید فروشندگان ناز نمایند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در عین حال گفت: اعلام کاهش قیمت مسکن از سوی بانک مرکزی نشان از آن دارد که متوجه واقعیت های بازار شده اند. مسئله ای که قابل تقدیر است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7262

به "بانک مرکزی به یاری بساز و بفروش ها کاری می نماید فروشندگان ناز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی به یاری بساز و بفروش ها کاری می نماید فروشندگان ناز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید