افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 کی اعمال می گردد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، محمدشریعتمداری، وزیرکار درباره حقوق سال 99 بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی برمبنای 26 درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح برمبنای 15درصد به اضافه عدد ثابت حدود 164 هزار تومان برای تیر ماه صادر می گردد.

افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 کی اعمال می گردد؟

شریعتمداری اضافه نمود: با تأمل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیشکسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از تصمیم شورایعالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه ادامه داد: در ادامه این جهت با تصویب هیئت امناء تأمین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم های مزدی نظیر خواربار ومسکن و… تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

شریعتمداری گفت: بدون توجه به مسئله همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که بطور موازی در دولت در حال پیگیری است متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه گزاران عزیز است اقدام می شود.

وی اضافه نمود:در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و حتی الامکان در سطوح مشابه منطبق شود.

حداقل حقوق مستمری بگیران چقدر می شود؟

به گزارش ایلنا، با افزایش 26 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که فاقد مزایای مزدی مانند حق مسکن یا بن خواربار و پایه سنوات هستند، حداقل مستمری به زحمت به 2 میلیون و 150 هزار تومان می رسد و این درحالیست که در اسفندماه سال قبل، یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 99، رساندن کف مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری به عدد 2 میلیون و 800 هزار تومان بود؛ رقمی که هم مصوب شد و هم در ماه های بهار سال جاری به بازنشستگان کشوری و لشگری پرداخت شد اما کارگران بازنشسته با مصوبه ناعادلانه شورایعالی کار یعنی افزایش 26 درصدی حداقل دستمزد که براساس یک خوانش ناقص از ماده 111 قانون تامین اجتماعی مبنای افزایش مستمری ها قرار می گیرد، دست شان در حنا مانده است و نمی دانند چگونه قرار است فاصله 2 میلیون و 150 هزار تومان با 2 میلیون و 800 هزار تومان سایر بازنشستگان پُر شود؛ آیا اصلاً قرار است عدالت مزدی برقرار شود؟

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2638

به "افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 کی اعمال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 کی اعمال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید