ادله سازمان ملل درباره جنایت های جنگی امارات و عربستان در یمن

به گزارش مجله بای بلاگ، سازمان ملل متحد اعلام کرد که ادله محکمی مبنی بر ارتکاب جنایت های جنگی و نقض حقوق بشر از سوی امارات و عربستان در یمن وجود دارد.

ادله سازمان ملل درباره جنایت های جنگی امارات و عربستان در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خلیج آنلاین، سازمان ملل متحد اعلام کرد که شواهد محکمی مبنی بر ارتکاب جنایت های جنگی و نقض حقوق بشر از سوی ائتلاف متجاوزان عربستان در یمن وجود دارد.

این سومین سال متوالی است که کمیته کارشناسان مستقل به این نتیجه می رسد که طرفین درگیر در یمن قانون بین الملل را نقض می کنند. گزارش 55 صفحه ای برای ارائه به چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر در 29 سپتامبر آماده شده که این گزارش شامل حوادث یمن از ژوئیه 2019 تا ژوئن 2020 است.

این گزارش جنایات جنگی افسران و نظامیان سعودی و اماراتی که ساختار اصلی ائتلاف در جنگ یمن هستند را برملا می کند. در این گزارش آمده است که در جنگ یمن تا به امروز 112 هزار نفر کشته شده اند که 12 هزار نفر از آنها افراد غیرنظامی بودند.

بر اساس این گزارش با وجود تمام تلاش های مارتین گریفیتس کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، هیچ پیشرفتی در راهکار سیاسی این کشور حاصل نشد.

امارات همچنان در یمن حضور نظامی دارد و به حمله هوایی خود در این کشور ادامه می دهد. اگرچه سودان چندین هزار سربازان نظامی خود را از ائتلاف در یمن خارج کرد؛ اما امارات همچنان در این کشور حضور نظامی دارد و از 90 هزار شبه نظامیان یمنی حمایت می کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد نیروهای زمینی، فرمانده گارد ریاستی و نیروهای ویژه امارات به 15 گروه عملیاتی با بیش از 15 هزار سرباز در شهرها و استان های مختلف یمن پیوسته اند. نیروی هوایی امارات بیش از 130 هزار حمله هوایی و بیش از 500 هزار ساعت پرواز انجام داده اند.

در این گزارش اشاره شده که عربستان، دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات مرتکب نقض شدید حقوق بشر شده اند که این جرایم شامل سلب حقوق زندگی ملت، بازداشت خودسرانه، خشونت جنسی و شکنجه است.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که همه طرف های درگیر در یمن به ویژه عربستان و امارات حقوق بشر را نقض کرده اند و ادله محکمی مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی این دو کشور در یمن وجود دارد که این نشان می دهد طرف های درگیر در یمن قوانین بین المللی را نقض کرده اند.

براساس گزارش سازمان ملل برخی از حملات هوایی بدون اصول محافظتی از غیرنظامیان صورت گرفته و این اقدام بر اساس قوانین بین المللی جنایت جنگی محسوب می شود.

کشورهای غربی مانند انگلیس، کانادا، فرانسه و آمریکا با ارسال و تهیه تسلیحات جنگی از ائتلاف متجاوزان در یمن حمایت کرده اند. ائتلاف سعودی در مارس 2015 بعد از تسلط انصارالله بر صنعا و ساقط کردن دولت منصور هادی وارد جنگ یمن شدند و امارات نیز مبالغ هنگفتی برای آموزش و تجهیز نیروهای نظامی برای جنگ در یمن هزینه کرده است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4138

به "ادله سازمان ملل درباره جنایت های جنگی امارات و عربستان در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادله سازمان ملل درباره جنایت های جنگی امارات و عربستان در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید