آیفون های آینده ممکن است دماسنج داشته باشند

به گزارش مجله بای بلاگ، این طور که به نظر می رسد، اپل در نظر دارد قابلیت جدیدی را به آیفون های آینده اضافه کند که کاربران به یاری آن قادر خواهند بود دمای محیط را میزان گیری نمایند.

آیفون های آینده ممکن است دماسنج داشته باشند

اگر از کاربران و علاقه مندان به محصولات اپل باشید یا حتی شناختی هم از این برند داشته باشید، می دانید گوشی ها یا به طور کلی زیست بوم این شرکت چه قابلیت هایی را از لحاظ سلامتی در اختیار کاربران خود قرار می دهند و چه تأثیری روی زندگی امان داشته اند. شرکت کوپرتینویی پیوسته در حال اضافه کردن قابلیت هایی نظیر پایش شرایط خواب، استرس، سنجش اکسیژن خون و چیزهایی از این دست به محصولات خود است (به خصوص به اپل واچ) تا بتواند به کاربران در کسب اطلاعات لازم راجع به سلامتی اشان یاری کند.

اگر از کاربران آیفون باشید می دانید قابلیت پایش شرایط قلب در آیفون هم وجود دارد که البته کاملا نرم افزاری است و نه سخت افزاری و در نتیجه وجود یک سنسور مجزا. اما به نظر می رسد در آینده قرار است آیفون ها به یک سخت افزار جالب و کاربردی مجهز شوند که می تواند توانایی این گوشی ها را در بخش پایش سلامت بیش از پیش بهبود بخشد.

اپل به تازگی پتنتی را تحت اسم افزونه دوربین و پردازش داده های تصویر برای میزان گیری دما به ثبت رسانده که نشان می دهد شرکت آمریکایی به شکل جدی روی قابلیت ها و فناوری های دوربین گوشی هایش سرمایه گذاری نموده تا جایی که می خواهد آن ها را قادر سازد تصاویر ثبت شده را برای مشخص دمای سوژه آنالیز کند.

در توضیحات مربوط به این پتنت آمده با توجه به همه گیر شدن گوشی های هوشمند، این افزونه می تواند یک گوشی را به دستگاهی برای سنجش دما تبدیل کند تا بدین ترتیب کاربران به صورت لحظه ای بتوانند از دمای آنچه می خوانند آگاه شوند. این افزونه اما احتیاجی به برق یا انرژی ندارد و احتمالا روی هزینه ساخت هم تأثیری نخواهد داشت و می توان آن را در تعداد زیاد فراوری کرد و در دسترس قرار داد.

این طور که به نظر می رسد، این قطعه سخت افزاری قرار نیست بخش داخلی یک آیفون باشد. در واقع اپل آن را به شکل یک افزونه قابل اضافه شدن به گوشی طراحی نموده تا زمانی که احتیاج است بتوانید از آن بهره ببرید. طبق توضیحات پتنت، مثلا یک افزونه دوربین شامل یک قاب پیکربندی شده برای جفت شدن با دوربین است تا بتواند دما را میزان گیری کند.

این قاب پیکربندی شده است که تمام فناوری های سنجش دما را در خود جای داده و گوشی را قادر می سازد دمای آنچه را که مد نظر است میزان گیری کند. با توجه به متن توضیحات، می توان دریافت که این قطعه اضافه شده به دوربین شامل یک ماده واکنشگر به دما است که به قاب یاد شده متصل می گردد. قاب هم به گونه ای روی دوربین تنظیم می گردد که این ماده را در عمق میدان دوربین قرار می دهد.

در حال حاضر اپل واچ به وسیله بسیاری از متخصصین و پزشکان استفاده می گردد و به آن ها در انجام بسیاری از کارهای مختلف که مهم ترین آن پایش شرایط سلامت بیماران است یاری می نماید. اما اگر قابلیت سنجش دما هم به این محصول یا آیفون ها اضافه گردد، قطعا فرایند انجام بسیاری از فعالیت های پزشکی که تا به امروز با این ابزارها صورت می گرفت آسان تر خواهد شد.

علاوه بر این ها، نمی توان تأثیر ویروس کرونا روی جامعه را نادیده گرفت. این بیماری باعث شده بسیاری از فعالیت ها از راه دور صورت بگیرد و در نتیجه اگر احتیاج باشد کاربری برای آنالیز شرایط خود که مهم ترین آن چک کردن دمای بدن است به پزشک مراجعه کند، می تواند با یاری این فناوری این کار را درون خانه انجام دهد. حال باید دید کدام آیفون و کدام سری از اپل واچ ها با پشتیبانی از این افزونه راهی بازار می شوند.

منبع: PhoneArena

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7954

به "آیفون های آینده ممکن است دماسنج داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون های آینده ممکن است دماسنج داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید