آیا مهاجران در کانادا از لحاظ مالی پیروز هستند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، وضع اقتصادی مهاجران کانادا چگونه است؟ این پرسشی است که برای بیشتر علاقه مندان مهاجرت به کانادا پیش می آید. کانادا برای وضع اقتصادی و موفقیت مهاجران کانادا در عرصه اقتصادی و اقتصادی اهمیت قائل است. اصلا برای همین است که دسته مهاجرت کاری/اقتصادی به کانادا را تدارک دیده است تا شانس پیدا کردن شغل خوب در کانادا برای مهاجران بالاتر رود.

آیا مهاجران در کانادا از لحاظ مالی پیروز هستند؟

باید گفت مهاجرانی که در سنین جوانی، با تحصیلات بالا و دانش زبانی قوی وارد کانادا می شوند شانس بالاتری برای موفقیت در کانادا دارند و پشتوانه این ادعا دهه ها تحقیق در زمینه مهاجران کاناداست. کانادا بودجه 1.5 میلیارد دلاری را به حمایت از جذب مهاجران تازه وارد در بافت مالی در نظر گرفته است؛ این بودجه برای پیدا کردن شغل مناسب و تقویت مهارت های زبانی مهاجران تازه وارد کنار گذاشته شده است.

اما وقتی سطح موفقیت مالی مهاجران را در بازار کار کانادا می سنجند معمولا آنها را با خود کانادایی های اصیل مقایسه می نمایند؛ البته این کار نادرستی نیست اما ممکن است کمی گمراه نماینده باشد. از یک طرف کانادا می خواهد عایدی و حقوق مهاجران و کانادایی ها برابر باشد. برای همین، حقوق دریافتی می تواند نشانگر قابل اعتمادی از سطح استاندارد زندگی مهاجران کانادا باشد. اما در واقع اینگونه نیست و نمی توان حقوق دریافتی را نشانه خوبی از جذب مهاجران در بافت اقتصاد کانادا داست.

این امر چند علت دارد. یکی اینکه مهاجرانی که وارد کانادا می شوند طبیعتا نسبت به خود کانادایی ها یک نقطه ضعف دارند: آنها معمولا فاقد ارتباطات خانوادگی و کاری هستند و مدت ها (حدود پنج سال) طول می کشد تا مهارت های خود را به کارفرمایان نشان دهند. پنج سال که گذشت تازه حقوق دریافتی شان برابر با حقوق دریافتی خود کانادایی ها (افراد زاده شده در کانادا) می گردد.

علت دوم برای ناکافی بودن حقوق و دستمزد دریافتی در نشان دادن موفقیت مالی مهاجران این است که کانادا معمولا از مهاجران بنا به دلایل بشردوستانه و عاطفی استقبال می نماید. با اینکه مهاجرت مالی/کاری سالانه حدود 60 درصد مهاجرت ها به کانادا را تشکیل می دهد سهم واقعی ورود مهاجرانی که به خاطر سطح مهارت هایشان وارد کانادا شده اند سالانه 25 درصد است. اینها مهاجرانی هستند که بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، دانش زبانی و سابقه کارشان ارزیابی می شوند. بدین ترتیب کانادا بیشتر از پناهندگان استقبال می نماید تا مهاجران کاری و دارای مهارت و تحصیلکرده. از سوی دیگر، بعضی افراد هم در داخل کشورشان با فردی که شهروندی کانادا را دارد ازدواج می نمایند و خیلی تصادفی فرصتی برای مهاجرت به کانادا می یابند. سپس، برای والدین خود هم دعوتنامه فرستاده و آنها را هم وارد کانادا می نمایند.

اما به غیر از عایدی، نشانگر مالی مهمی که می تواند حاکی از موفقیت مهاجران در جامعه کانادا باشد سهم مشارکت آنها در بازار مسکن کانادا است. خرید خانه، بزرگترین خرید کانادایی ها و مهاجران است. آمارها حاکی از این است که سهم مالکیت خانه در بین کانادایی ها و مهاجران یکسان است (69 درصد هر دو گروه مالک هستند). میانه ارزش خانه یک فرد مهاجر در ونکوور یا تورنتو برابر با میانه ارزش خانه یک فرد متولد کاناداست. اما این به چه معناست؟ اینکه مهاجران با پس انداز و سرمایه قابل توجهی وارد کانادا می شوند و این پس انداز قدرت خریدشان در کانادا را بسیار بالا می برد.

علاوه بر این، عایدی خانوارهای مهاجر هم تقریبا برابر عایدی خانوارهای متولد کاناداست. خانوارهای مهاجر سالانه به طور میانه 85000 و خانوارهای کانادایی 90000 دلار کانادا عایدی دارند. منظور از عایدی خانوار هم عایدیی است که کل اعضای یک خانوار اعم از پدر، مادر و فرزندان و … که در یک خانه سکونت دارند کسب می نمایند.

به نظر می رسد منصفانه ترین راه برای سنجش عملکرد مالی مهاجران در کانادا مقایسه آنها با مهاجران نسل قبل باشد. از آنجا که مهاجران نسبت به متولدین خاک کانادا در بازار کار نقطه ضعف دارند، مقایسه آنها با خود کانادایی ها کار بی فایده ای است. در عوض باید مهاجران کنونی را با مهاجران نسل قبلی مقایسه نمود. عملکرد مالی مهاجران نسل دوم (فرزندان مهاجران قبلی) را می توان با خود کانادایی ها مقایسه کرد. این نکته به ما یادآوری می نماید که گرچه مهاجران نسل قبل عملکرد قدرتمندی نسبت به خود کانادایی ها نداشته اند اما فرزندان آنها می توانند امیدوار باشند که برای اقتصاد کانادا سودمندتر خواهند بود. نباید فراموش کرد که اثرات مهاجرت در بلندمدت به دست خواهد آمد.

نکته آخر اینکه جای تردیدی نیست که شرایط مالی مهاجران جای بهبود بسیار دارد. از سوی دیگر نشانگرهایی هم هستند که از موفقیت مالی مهاجران کانادا حکایت دارند. طی دهه پیش رو، میلیون ها نفر از کانادایی ها به جرگه بازنشستگان خواهند پیوست و این بیانگر این واقعیت است که عملکرد مالی مهاجران همراه با عایدیهای آنان بهبود خواهد یافت.

تسلط بر زبان؛ کلید موفقیت مهاجران کانادا

برگ برنده مهاجران در بازار کار کانادا

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8320

به "آیا مهاجران در کانادا از لحاظ مالی پیروز هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مهاجران در کانادا از لحاظ مالی پیروز هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید