آکادمی های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز و آکادمی های غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید نمود.

آکادمی های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل گردد

یوسف امینی در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران خراسان رضوی که امروز، 22 شهریور ماه، به علت رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت محدود با حضور نمایندگان بخش های مختلف سینمایی برگزار گردید، اظهار کرد: امروزه سینما یک نهاد اجتماعی در درون جامعه است و با سایر نهادها مثل اقتصاد و سیاست در ارتباط است و نباید به آن صرفا نگاه تفننی و سرگرم کننده داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت استان و مشهد در زمینه تولیدات فاخر سینمایی از نظر محتوا و امکانات بسیار بالاست، اما تا به امروز ورود جدی به تولیدات کلان سینمایی نشده است.

امینی با اشاره به خسارت هایی که به علت تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری ناشی از کرونا در طی 18 ماه گذشته به سینماها وارد شده است، توضیح داد: امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت شهری و شهردار تازه مشهد، بار دیگر شاهد رونق سینماها و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری در مشهد باشیم.

وی با اشاره به سخنان بعضی از اساتید و سینماگران حاضر در مراسم، آموزش اصولی و صحیح را پایه و مبنای پیشرفت همه هنرها دانست و بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز و آکادمی های غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این جلسه تعدادی از فعالان سینمایی استان پیرامون مسائل این هنر از جمله لزوم جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز آموزشی سینما، معافیت آکادمی ها و شرکت های تولیدات سینمایی از عوارض شهرداری و معافیت های مالیاتی سخنانی بیان کردند. بعلاوه مدیران سینماها و نمایندگان انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمایی، شورای ساخت و بازبینی فیلم های کوتاه ویدیویی و انجمن سینمای جوانان استان در خصوص صندلی سینمای استان و برنامه های آینده این تشکل ها و مسائل پیش روی خودشان مطالبی بیان کردند.

در این مراسم از خانواده های هنرمندان فقید سینمای خراسان، مرحوم شهاب ملت خواه، مرحوم احمد حلوی، مرحوم حسین پورحسین، مرحوم احمد فخر و مرحوم عرفانیان تجلیل شد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8335

به "آکادمی های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکادمی های غیرمجاز سینمایی باید تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید